مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه بااشاره به کاهش سه درصدی میزان بیکاری استان در سال ۹۸؛ گفت: براساس سند اشتغال امسال، ایجاد ۱۷ هزار و ۷۵۵ شغل برای شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حسن عزیزی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی براساس تعهدی که در این سند پذیرفته‌اند باید برای ایجاد اشتغال طرح و برنامه داشته باشند تا شاهد کاهش ۲/۵ درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۹ باشیم.

او گفت: هرگونه مشکلی در اجرای تعهد اشتغال ادارات دارند، باید هرچه زودتر مکاتبه کنند، تا اصلاح شود وگرنه بعدا هیچ عذر و بهانه‌ای برای عدم انجام تعهدات قابل قبول نیست.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار منفی اقتصادی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع این بیماری فرصت شغلی زیادی در کل جهان و ایران از بین برده است.

او به سیاست‌های اقتصادی دولت برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: دولت در ۲ بخش کارگری و کارآفرینی پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تسهیلات از کارگران و بنگاه‌های اقتصادی حمایت می‌کند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ادامه مشمولان دریافت بیمه بیکاری را کارگرانی دانست که ماهیانه سه درصد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازند و افزود: در استان اسفند ماه ۶ هزار و ۸۰۰ کارگر و در فروردین ماه هشت هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که به آن‌ها پیامک شده و بزودی از طریق سازمان تامین اجتماعی به آنان پرداخت می‌شود

عزیزی همچنین در خصوص حمایت‌های تسهیلاتی دولت از کارآفرینان افزود: در سامانه «کارا» برای کارآفرینان ۱۳ رسته شغلی که بیشترین تاثیر منفی اقتصادی از شیوع بیماری کرونا داشته اند، پنجره واحدی برای اخذ تسهیلات تعریف شده که مبنای شناسایی آن‌ها داشتن کد کارگاهی و پرداخت بیمه کارگری به سازمان تامین اجتماعی است.

او تشریح کرد: کارآفرینان به ۲ شرط؛ نداشتن تعدیل نیروی کار و پرداخت حق بیمه کارگری در سه ماه آخر سال ۹۸ به سازمان تامین اجتماعی؛ می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

او اضافه کرد: دولت به کارآفرینانی که به اجبار واحد خود را تعطیل کردند، به ازای هر کارگر۱۶ میلیون تومان و واحد‌هایی که داوطلبانه کار را تعطیل کرده‌اند۱۲ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد با سه ماه تنفس پرداخت می‌کند.


 

ایجاد۶ هزار و ۶۰۰ شغل از محل تسهیلات روستایی و عشایری در شهرستان کرمانشاه 

 

 

فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۸ از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات اشتغال زلزله بخشداری‌های کوزران و ماهیدشت ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۲۹۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ایجاد شد.

فضل الله رنجبر، متوسط سرانه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شهرستان کرمانشاه را ۶۰ میلیون تومان ذکر کرد.

او ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مسوولان اعلام کرد و بر آسان کردن فرایند جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

 

احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی اولویت سازمان صمت

 

 

کارشناس مسئول اشتغال صنعت، معدن و تجارت شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه بر اجرای تعهد اشتغال پنج هزار و ۶۰۵ نفری این سازمان در سال ۹۹ تاکید کرد و گفت: اولویت اول این سازمان در شهرستان احداث شهرک‌های تخصصی، فرش، پوشاک، نان برنجی و مبلمان است.

عزیز غفوری، در ادامه ۳۲ درصد از تعهدات اشتغال شهرستان را در حوزه صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این سازمان در سال گذشته بیش از تعهد خود در مرکز استان اشتغال ایجاد کرد که امیدواریم امسال نیز با سیاست گذاری‌های انجام شده به تعهد اشتغال جامع عمل بپوشانیم.

او به شروع احداث شهرک تخصصی فرش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای ۸۷ هزار بافنده فرش دست بافت در استان کارت صادر شده و پیش بینی می‌شود امسال ۴۲ هزار متر مربع فرش دست بافت تولید شود.

او در ادامه به برنامه احداث شهرک صنعتی تخصصی پوشاک اشاره کرد، گفت: کرمانشاه نیم درصد پوشاک کشور را تولید می‌کند در حالی که ۲/۵ درصد جمعیت کشور را دارد و در این بخش ظرفیت بسیار خالی دارد و یکی از اولویت‌های سازمان صمت احداث شهرک تخصصی پوشاک با ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.