زکات کشاورزان صرف آبادانی مناطق محروم می‌شود

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: درآمد‌های حاصل از زکات کشاورزان برای عمران و آبادانی مناطق محروم و ارائه خدمات زیرساختی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات اظهار داشت: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دوردست اطلاع رسانی شود می‌توان با وجوهات حاصل از زکات، اقدامات بهداشتی و خدماتی خوبی انجام داد.

او با بیان اینکه پرداخت زکات در رفع فقر و محرومیت زدایی استان نقش بسزایی دارد تصریح کرد: چنانچه مردم به خمس و زکات مال توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند شکاف میان فقیر و غنی برطرف و آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: زکات از ضروریات دین اسلام است و اگر فردی آن را به صورت عمدی انکار کند کافر محسوب می‌شود.

او افزود: زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده به طوری که حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل فرمودند نماز بخوانید و زکات پرداخت کنید.

نماینده، ولی فقیه در لرستان پرداخت زکات را ویژگی مومنان برشمرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) در رابطه با اهمیت زکات فرمودند زکات مال خود را بپردازید چراکه هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه خمس و زکات سبب ایجاد پیوند عاطفی بین مردم و مانع شکاف میان فقیر و غنی می‌شود ادامه داد: زکات براساس روایات، سبب زیاد شدن مال و روزی می‌شود و زکات دهنده محبوبترین فرد نزد خداوند است.

سال گذشته بیش از ۱۹ میلیارد تومان زکات در لرستان جمع آوری و پیش بینی شده است این رقم امسال به ۳۱ میلیارد تومان برسد.

بر اساس قانون باید ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده بین فقرا و محرومان و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه توزیع شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.