در این گزارش با دریاچه‌های دیدنی مازندران در فصل پاییز بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پاییز که شروع می‌شود، منطقه شمال کشور چهره‌ای متفاوت به خودش می‌گیرد، جنگل‌های زرد و نارنجی، باران بی وقفه، مه، دریاچه‌های پرآب همگی دست به دست هم می‌دهند تا تصویری شبیه به یک کارت پستال رویایی بسازند. در بین سه استان شمالی، مازندران مقصدی پرطرفدار و نزدیک برای تهرانی‌هایی است که علاوه بر تعطیلات، آخر هفته خود را در آنجا می گذرانند. امروز قرار است با هم همراه شویم تا سری به دریاچه‌های دیدنی مازندران در فصل پاییز بزنیم.

دریاچه قو جواهرده

اگر سریال عاشقانه را دیده باشید، بخشی از سکانس‌های این فیلم در کنار دریاچه‌ای زیبا فیلمبرداری شده که با نام دریاچه قو شناخته می‌شود. این دریاچه‌ی مصنوعی در منطقه ییلاقی جواهرده و با فاصله چند کیلومتری آن قرار گرفته است که پس از طی یک جاده خاکی به آن می‌رسید. دریاچه‌ای آرام ، در انتهای یک بیراهه که خدمات رفاهی مناسبی نیز اطراف آن فراهم شده است! در کنار دریاچه رستورانی وجود دارد که انواع غذاهای محلی را سرو می‌کند، علاوه بر این دو رستوران اکبر جوجه و سلیمی قبل از جاده فرعی دریاچه و رستوران عمو رجب بعد از دریاچه منو متنوع‌تری در اختیار شما می‌گذارد. رامسر نزدیک‌ترین شهر به دریاچه برای اقامت مسافران است و شما برای  رزرو و اجاره ویلا و سوئیت ارزان در رامسر می‌توانید قبل از سفر یا حتی روز سفر بر روی سایت‌های رزرواسیون آنلاین اقامتگاه مانند سایت هومسا به صورت رایگان ثبت نام  کنید و درخواست رزرو دهید تا در کمترین زمان به اقامتگاه دلخواهتان برسید.

دریاچه ولشت مرزن آباد

۵ دریاچه دیدنی مازندران در فصل پاییز

دریاچه ولشت یکی از ده دریاچه با آب شیرین در ایران است که مساحت آن حدود 150000 متر مربع و عمق آن به 20 می‌رسد. دریاچه ولشت در سال 88 یکی از آثار طبیعی ملی ایران شد و اطراف آن نیز جزء مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست به شمار می‌آید. این دریاچه‌ی زیبا درمیان کوه‌های استان مازندران و دره‌ای نه چندان عمیق قرار گرفته که به صورت طبیعی و بر اثر جوشش چشمه‌های اطراف و بارش‌های جوی به وجود آمده است.

برای رسیدن به دریاچه، راهی جاده چالوس شوید و با عبور از منطقه مرزن آباد مسیر فرعی دریاچه را در پیش بگیرید. مسیری پر و پیچ خم با طبیعت زیبا که از مقاصد محبوب گروه‌های دوچرخه سواری به شمار می‌آید‌. کنار دریاچه مجموعه‌ای از تفریحات آبی مانند قایق سواری، بیگ بال، شاتل و بنانا و جت اسکی فراهم شده که گردشگران را حسابی مشغول می‌کند. البته نباید فراموش کرد، بهره برداری از زیبایی‌های خدادادی هر منطقه نیاز به مراقبت تک تک ما دارد و همه نسبت به آن مسئول هستیم.

اگر قصد اقامت در منطقه را دارید، می‌توانید در قسمت جستجو سایت هومسا، به دنبال سوئیت و ویلا در نمک آبرود، چالوس یا نوشهر باشید که طیف متنوعی از اقامتگاه‌ها با قیمت‌های متفاوتی را در اختیار شما می گذارد.

دریاچه الیمالات نور

۵ دریاچه دیدنی مازندران در فصل پاییز

دیدن دریاچه‌ای میان جنگل‌های انبوه مازندران، آنقدر جذاب خواهد بود که به بهانه آن راهی سفر شوید. دریاچه الیمالات در مسیر نور به چمستان و در انتهای مسیر رویایی جنگل کشیل قرار گرفته است. سد الیمالات که دیگر با عنوان دریاچه شناخته می‌شود، در ارتفاع 125 متری سطح دریا همچون نگینی می‌درخشد و برای تفریح و گذران اوقات فراغت گردشگران امکانات تفریحی محدودی مثل قایق سواری فراهم شده است. مسیر دسترسی به دریاچه به ویژه در پاییز آنقدر جذاب خواهد بود که شاید ترجیح بدهید، وسیله نقلیه خودتان را جایی پارک کنید و ما بقی مسیر را به پیاده روی بگذرانید. اگر اهل عکاسی کردن هستید، حتما سه پایه دوربین به همراه داشته باشید تا از این لوکیشن خاص، عکس‌های منحصر به فرد بگیرید. با اجاره سوئیت و ویلا  در نور می‌توانید با صرف زمانی کوتاه از دریاچه الیمالات بازدید کنید، اگر چه خیلی از افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند خودشان را از خط ساحلی خزر به محمود آباد که مقصد محبوب شمال بروهاست برسانند. هم چنین امکان اجاره ویلا ارزان و لوکس در محمود آباد از طریق سایت هومسا دست مسافران را باز می‌گذراد تا با بودجه‌ی دلخواهشان سفر کنند.

 دریاچه فراخین و ممرز نوشهر

با وجود اینکه نوشهر به عنوان یک مقصد تفریحی برای استراحت شناخته شده اما شاید جالب باشید بدانید، دو دریاچه فراخین و ممرز در نزدیکی شهر نوشهر این منطقه را به یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعتگردان نیز تبدیل کرده است. دریاچه ممرز با چشم انداز درختان مرده در آب به ویژه در هوای مه آلود پاییزی، فضای مرموزی به وجود می‌آورد و نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. زمانی که بارندگی زیاد باشد، درختان هم به زیر آب می‎روند، بنابراین اگر به دنبال تصاویر ناب از دریاچه هستید، بهتر است قبل از سفر آب و هوای روزهای گذشته را چک کنید. تصاویر این دریاچه ما را به یاد لوکیشن فیلم جهان با من برقص می‌اندازد و به نظر می‌رسد پلان‌هایی از این فیلم در کنار این دریاچه برداشته شده است. 

برعکس دریاچه ممرز، دریاچه فراخین دارای یک آرامش آشنا در همه تصاویری است که در ذهنمان از یک دریاچه داریم. درختان سر به فلک کشیده جنگل، پوشش گیاهی و سکوت اطراف دریاچه جان می‌دهد

ساعت‌ها کنار آن آرامش بگیرید و حتی به یوگا بگذرانید. پیاده روی در جنگل پاییزی اطراف دریاچه را به هیچ وجه از دست ندید و با عکاسی، تصاویری زیبا به یادگار از آنجا بردارید.

در مازندران، میان رشته‌کوه‌های البرزو جنگل‌های هیرکانی دریاچه‌های زیادی وجود دارد که حتی بعضی از آنها به صورت فصلی شکل می‌گیرد. علاوه بر 5 دریاچه‌ای که در بالا توضیح داده شد، دریاچه‌هایی مانند شورمست در نزدیکی سوادکوه و چورت و الندان در نزدیکی کیاسر و ساری وجود دارند که بیشتر مقصد آفرودرها و طبیعتگردانی است که مایلند در کنار دریاچه چادر بزنند و حس بیشتری از ماجراجویی را تجربه کنند، هر چند اگر پاییز و احتمال بارندگی باشد. دریاچه‌های دیدنی مازندران در پاییز می‌تواند مقاصد عکاسان حرفه‌ای باشد که به طور خاص از طبیعت عکاسی می‌کنند، یا مقصدی برای تورهای یوگا و تفریح! مازندران مقصدی همه جانبه برای ایرانیان و خارجیان به ویژه تهرانی‌هایی است که به دنبال مقصدی در نزدیکی دیارشان هستند.

اقامت در مازندران

آب‌وهوای معتدل، جنگل‌های سرسبز، ییلاقات وسیع و دریای خزر؛ مازندران را به یکی از محبوب‌ترین استان‌های ایران برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. یک اقامتگاه مناسب و امن از مهم‌ترین نکاتی است که کیفیت یک سفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طریق سایت اجاره آنلاین ویلا هومسا امکان اجاره اقامتگاه‌های امن و تمیز برای گردشگران فراهم شده است . سایت هومسا با بیش از 5000 اقامتگاه فعال در سراسر ایران، فرآیند رزرو اقامتگاه، سوئیت، ویلا و آپارتمان مبله را برای همه‌ی گردشگران ایرانی را تسهیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار