رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده به زودی کرمان که به استانی معدنی شناخته شده، به استانی صنعتی هم تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کاربخش، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان در  مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که با حضور عزت الله اکبری، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و مسئولان استان کرمان در دانشگاه  فرهنگیان برگزار شد، با اعلام اینکه فعالیت‌های تولیدی در این شرایط کم از جهاد نیست، گفت: خانه صنعت و معدن کرمان در اوایل دهه ۸۰ راه اندازی شده است.

مهدی حسینی نژاد، رییس سازمان صمت استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده به زودی استان کرمان که به استانی معدنی شناخته شده، به استانی صنعتی هم تبدیل شود، گفت: به قول مقام معظم رهبری( مدظله العالی) اقتصاد کشور دچار چالش بیرونی و درونی است که باید تلاش کنیم، چالش اقتصاد درونی را حل کنیم.

او افزود: ما در بحث تولیدات دانش بنیان و ظرفیت معادن قدم‌های خوبی برداشته ایم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه در بخش تجارت ۲.۱، در بخش صنعت ۳.۳۷ و در بخش معدن ۴۳.۱ درصد کشور به کرمان اختصاص دارد، بیان کرد: ما توانستیم زنجیره فولاد را در استان راه اندازی کنیم.

او اظهار کرد: ۸۲ درصد آهن اسفنج و ۴۰ درصد گندله کشور در استان کرمان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اعلام اینکه ۲۸ ابر کارخانه در استان کرمان در حال تکمیل زنجیره فولاد است، گفت: نوسانات ارز، نبود تحقق مالی، مشکلات ناشی از مبادلات بانکی و اثرات تحریم ها، نبود هماهنگی دستگاه‌های متولی برای بهبود محیط کسب و کار و نبود تحقق سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت از مشکلات پیش روی صنعت و معدن و تجارت استان کرمان است.

طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با قدردانی از تولید کنندگانی که با این شرایط اقتصادی، تولید را ادامه می‌دهند، گفت: شواری معادن استان کرمان، فاقد اختیارات برای حل مشکلات معدنی استان است.

او افزود: ما مجبوریم سنگ آهن را به قیمت ارزان به کارخانه‌های فولادی بدهیم.

طبیب زاده با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌های نظارتی با هم هماهنگ باشند و کمک کنند تا نمایندگان بخش خصوصی با خیال راحت کار کنند و ترس از برخورد نداشته باشند، بیان کرد: ما در حال بررسی اقدامات و اصلاحاتی هستیم و امیدواریم شما هم کمک کنید.

او اظهار کرد: یکسری سنگ اندازی‌ها برای احیای واحد‌های تولیدی تعطیل شده ما وجود دارد که باید کمک کنید تا این مشکلات رفع شوند. 

طبیب زاده با اشاره به  فصل صادرات پسته و خرما، گفت: سازمان توسعه تجارت کشور که  باید متولی صادرات باشد، مانع کار ما شده است. 

او با اعلام اینکه بخش نامه بانک مرکزی اعلام کرده است به صادرکنندگان تسهیلات ندهند، افزود:این کار‌ها به صادر کننده کمک نمی‌کند.

طبیب زاده بیان کرد: سامانه‌ای راه اندازی کردند که زیرساخت‌های آن درست مشخص نیست و متاسفانه کارت‌های بازرگانی صادرکننده‌های ما را تعلیق کردند.

او اظهار کرد: امیدوارم کمک کنید تا موانع صادرات برداشته شود تا صادرات کرمان به روز‌های خوب خود برگردد.

 تحول در اقتصاد کشور با کاستن از نظام سنتی بانک ها 

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این جلسه با اعلام اینکه رویکرد قوه قضاییه به تولید واقعا بسیار خوب است، گفت: آیت الله رئیسی خیلی پیگیر تولید است و از واحدهای تولیدی بازدید می‌کند.

او افزود: ما دریک جنگ توانمند اقتصادی هستیم که آمریکایی‌ها با تمام توان برای از بین بردن اقتصاد ما تلاش می‌کنند و این همه هجمه تحریم  در تاریخ جهان بی سابقه است.

پورابراهیمی بیان کرد: اگر ما بخواهیم  در اقتصاد کشور تحولی ایجاد کنیم، باید از نظام سنتی بانک‌ها کاسته شود.

پورابراهیمی بیان کرد:۸۰ در صد تامین‌های مالی ما از طریق بانک‌ها هست که سرمایه گذاران آن را مشکل می‌دانند. 

او با اشاره به اینکه ۴ مشکل بزرگ تولید کنندگان ما بانک‌ها، بیمه، مالیات و نبود ثبات است، بیان کرد: یکی از واحد‌های تولید خوب ما در کرمان  هم اکنون به علت تسهیلات موقعه به مشکل بزرگی برخورده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در کشور روزی هزار  و۵۰۰ میلیارد تومان نقدیندگی داریم، گفت: نگاه ما در بازار سرمایه میان مدت و بلند مدت است و همیشه نوساناتی داریم.

او افزود:ما در بازار سرمایه مشکلی نداریم.

پورابراهیمی با اعلام اینکه امسال  در استان کرمان ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی انجام شده است، بیان کرد: در همین تحریم‌ها و در این جنگ اقتصادی توانستیم جذب سرمایه گذاری کنیم.

او با اشاره به  اعلام آمادگی برای حل  برخی از  مشکلات مالیات، گفت: باید قانون ارزش افزوده آن اصلاح شود. 

پورابراهیمی بیان کرد: دربحث قاچاق کالا که مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است، باید قانون اصلاح شود که به زودی ابلاغ می‌شود. 

 او  افرود برای آنکه دغدغه تولید کم شود، قانون اصلاح بانک مرکزی در حال انجام است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار