بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با ۷ باغ موزه دفاع مقدس دیگر در کشور آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با ۷ باغ موزه دفاع مقدس دیگر در کشور از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد وبه بهره برداری رسید.

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی

با افتتاح و بهره برداری از این هشت باغ موزه در استان‌های اردبیل البرز ایلام چهارمحال و بختیاری آبادان خراسان رضوی قم و مرکزی هم اکنون ۲۳ موزه دفاع مقدس در کشور راه اندازی شده است.

ایرانشاهی مدیر پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی و معاونت فنی و مهندسی و امور یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: باغ موزه استان مرکزی یکسری تمایز‌ها نسبت به دیگر با موزه‌های استان‌های دیگر در کشور دارد.

ایرانشاهی افزود: با توجه به موقعیت مکانی و زمینی که در این مجموعه است دو الهام در این مجموعه وجود دارد یکی از الهام اسلامی و دیگری الهام دفاع مقدس که در واقع کانال ارتباطی تمام ساختمان‌های این مجموعه استم که قیاس کوچک شده خط مرزی فکه و شلمچه را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه احداث مجموعه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی از سال ۸۸ عملیات آغاز شد اضافه کرد: در محوطه مجموعه هم دیوار لاله‌ها کار شده که ۱۴۳ شیار دارد و در این شیار‌ها اسامی و تصاویر شهدا به نمایش گذاشته شده است.

مدیر پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: ساختمان آموزش و گالری‌ها به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع از جمله قسمت‌های این مجموعه است که در این ساختمان نقش اساسی استان مرکزی در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

او ادامه داد: ساختمان دیگر ساختمان مدیریت و اسناد شامل بخش‌های نمازخانه، آمفی تئاتر و نگارخانه، دفتر‌های مدیریتی، استودیو ضبط صدا و تصویر و یادمان شهدای گمنام است که میزبان پیکر پاک سه شهید گمنام دفاع مقدس است.


محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط تصویری با مراسم افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در استان مرکزی و ۷ استان دیگر گفت: امروز نمادی از رشادت و عزت مقدس را در این ۸ موزه دفاع مقدس شاهد هستیم که باید این رشادت‌ها نسل به نسل به جوانان منتقل شود.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: استان مرکزی ۶۲۰۰ شهید و ۷۵ هزار رزمنده را در خود پرورانده است.

آقازاده افزود: موزه دفاع مقدس استان مرکزی یکی از مصادیق پروژه‌های جهادی است که ۸۰ درصد آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.