مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از پیشرفت ۷۰ درصد ساخت باغ موزه دفاع مقدس این استان خبر داد.

پیشرفت ۷۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزیمشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این حاشیه نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تکمیل عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل شدن نیاز دارد.

مشایخی با بیان اینکه مرحله اول و دوم باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی شهریور ماه جاری به بهره برداری می‌رسد افزود: عملیات اجرایی مرحله اول این باغ موزه شامل محوطه سازی، باغ ایرانی، کانال ارتباطی فکه و شلمچه، یادمان شهدا، ۲ هزار و ۵۰۰ متر سنگ فرش، یک سوم از مجموع فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی مرحله دوم باغ موزه استان مرکزی هم شامل مجموعه گالری هاست که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این بخش حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در هم در این نشست گفت: عملیات تکمیل این بنای فرهنگی از رشد مطلوبی برخوردار است و این رویه باید تا هفته دولت ادامه داشته باشد.

عملیات ساخت باغ موزه استان مرکزی باید پیش از مهر سال آینده به اتمام برسد

آقازاده با توجه به اینکه کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی مهرماه سال آینده در اراک برگزار می‌شود افزود: عملیات ساخت باغ موزه استان باید پیش از این تاریخ به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال از منابع استان برای تکمیل باغ موزه اختصاص یافت و امسال هم ۱۵ میلیارد ریال برای این مهم اختصاص می‌یابد و به دلیل شرایط اقتصادی و محدویت منابع، صرفه جویی و استفاده بهینه از اعتبارات و نظارت بر کیفیت ساخت و ساز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی وظیفه دارد شرح وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی را فهرست بندی و به دستگاه‌ها ارائه کند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.