رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور و قرمز شدن وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور و قرمز شدن وضعیت استان از نظر بیماری کرونا، از مردم خواست همه ترددها، تجمعات، مهمانی‌ها و مسافرت‌های غیرضروری را حذف کرده و دستورالعمل های بهداشتی را حتما رعایت کنند.

او با اعلام اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا به دلیل رعایت نشدن توصیه‌های بهداشتی توسط مردم قابل پیش‌بینی بود، گفت : از مردم می‌خواهیم همچنان سه اصل مهم شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری و زدن ماسک را رعایت و از اقدامات و کار‌های غیرضروری پرهیز کنند.

او با بیان اینکه در آغاز شیوع کرونا همه ما و حتی سازمان بهداشت جهانی هم فکر می‌کردیم که بیماری کووید بعد از مدتی تمام می‌شود، افزود: کووید ۱۹ تا زمانی که واکسن و داروی مناسب نداشته باشد با ما هست و از این رو باید توصیه‌ها و دستورالعمل های بهداشتی را حتما رعایت کنیم.

او به آمار فوت ۱۵۰ نفر در کشور در طول شبانه‌روز به دلیل ابتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: این رقم بسیار بالا است و طیف‌های مختلف سنی از کودک تا کهنسالان را در می‌گیرد و برای خانواده‌ها نیز دردناک و زجرآور است.

او از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و ادامه داد: آموزش‌های لازم در طول چند ماه اخیر در ارتباط با کرونا به مردم داده شده و اکنون رعایت توصیه‌های بهداشتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یک نفر مبتلا می‌تواند جامعه را مبتلا کند، گفت: برخی از مبتلایان به کووید ۱۹ فاقد علامت هستند و این خیلی خطرناک است و می‌تواند افراد بیشتری را مبتلا کند.

مرادی با بیان اینکه ۲ نقشه راه برای مدیریت بیماری کرونا در استان کرمانشاه را در اسفند سال ۹۸ و مرداد امسال آماده کرده ایم، افزود: نقشه راه مقابله و مدیریت کووید ۱۹ برای فصول پاییز و زمستان را تدوین و آماده کرده ایم و تمام تلاش ما این است که نیاز‌های بیماران از جمله تخت بستری و آی‌سی‌یو، دستگاه اکسیژن‌ساز، نیرو و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را تامین کنیم.

او با بیان اینکه توان و منابع مالی و اعتباری دانشگاه علوم پزشکی محدود است، ادامه داد: باید تلاش کنیم ورودی بیمارستان‌ها را کم کنیم تا بتوانیم مدیریت صحیح‌تر و مناسب تری داشته باشیم.

او با بیان اینکه می‌شود از ظرفیت خیرین و کمک‌های دولتی و منابع دانشگاه امکانات و تجهیزات را تامین کرد، افزود: کادر درمانی و پزشکان و پرستاران واقعا خسته هستند و دستان آن‌ها پینه بسته و باید به فکر آن‌ها باشیم.

او با قدردانی از تلاش همه عوامل زحمتکش در بیمارستان‌ها از پزشک و پرستار تا نیرو‌های خدماتی، گفت: این افراد واقعا ایثارگرانه در حال خدمت به مردم هستند و باید به فکر آن‌ها هم باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.