بازخوانی و مرور خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از فرماندهان در مسجد شهدای بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همزمان با هفته دفاع مقدس  مراسم بازخوانی و مرور خاطرات رزمندگان دفاع مقدس با حضور سردار حاج امیر حیات مقدم، سردار یدالله بادین و سردار اسحاق عساکره در مسجد شهدای بندرماهشهر برگزار شد.

 سردار حاج امیر حیات مقدم، سردار یدالله بادین و سردار اسحاق عساکره رزمندگان دوران دفاع مقدس  از اهمیت دفاع ۸ ساله، مشکلات دوران جنگ، هدایت و مدیریت رهبر انقلاب، ایثار و رشادت‌ها، هم‌نوایی و هم‌صدایی ملت و همچنین تأثیر و فرهنگ بعداز آن، سخن گفتند.

سردار حاج امیر حیات مقدم رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت گو با خبرنگار ما گفت: در دفاع مقدس فرمانده جنگ حضرت امام خمینی(ره)بود و یکی از مولفه‌های پیروزی ما در جنگ وجود یک ارتباط عاشق و معشوق بین امام ورزمنده‌ها بود. بطورمثال در جایی که امام فرمود شکست حصرآبادان باید شکسته شود همه بسیج شدند. یا جایی که فرمود محاصره پاوه باید شکسته شود شهید چمران رفتند و محاصره پاوه شکسته شد. امام در طول هشت سال دفاع مقدس درمسایل جزیی جنگ وارد می‌شد و نقش آفرینی می‌کرد.

او در خصوص هدایت و مدیریت رهبر انقلاب در دوران جنگ بیان کرد: در اواخر جنگ، یک هفته قبل از پذیرش قطعنامه مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور به اهواز آمدند. من آن موقع مسئول ستاد نیروی زمینی سپاه بودم، برادر محسن رضایی که فرمانده کل سپاه بود من را صدا زد و گفت همه برنامه‌های رئیس جمهور با شما است. از اسکان و غذا گرفته تا برنامه بازدید از مناطق مختلف را شما باید برنامه ریزی کنید.

در ادامه سردار بادین در خصوص نقش نیرو‌های مردمی و دواطلب در روز‌های ابتدایی جنگ که با حضورشان توانستند جلوی پیشروی بیشتر ارتش کلاسیک و مجهز عراق را در روز‌های آغازین بگیرند مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.