مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: در سطح ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی جنوب استان کرمان زراعت چوب و جنگل کاری اجرا می‌شود.

حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اعلام اینکه در سطح ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی جنوب استان کرمان زراعت چوب و جنگل کاری اجرا می‌شود گفت: در جنوب کرمان غالب درختان کشت شده، از نوع درختان جنگلی، بومی و سازگار با اقلیم منطقه هستند.

او افزود: در سال‌های ۸۴ تا ۹۸ زراعت چوب در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه با ارائه نهال رایگان و با نظارت ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها انجام و امسال نیز با توزیع نهال رایگان اجرایی شده است.

احمدی با اشاره به اینکه امسال هم علاوه بر برنامه کشت درختان جنگلی در حوزه‌های آبخیز و عرصه‌های پخش سیلاب، تامین نهال رایگان، خدمات فنی وآموزشی اجرا شده است، بیان کرد: ظرفیت‌سازی و تقویت تشکل تولید کنندگان و خرید تضمینی در دستور کار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان با اعلام اینکه طرح زراعت چوب با رویکرد جلب مشارکت مردم و استفاده از آب‌های نامتعارف و کاشت و پرورش درختان سریع الرشد همچون اکالیپتوس، گز، صنوبر، بید و چنار اجرا می‌شود گفت: کاشت و توسعه زراعت چوب علاوه بر ثمرات اقتصادی سبب ایجاد تفرجگاه، کاهش آلودگی‌هوا، ایجاد مناظر طبیعی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، تولید اکسیژن و تلطیف هوا نیز می‌شود.

او افزود: دولت می‌تواند با حمایت خود نقش پررنگ‌تری در اجرای این طرح داشته باشد و کشاورزان را در قالب اعطای تسهیلات بلندمدت حمایت کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار