نماینده مجلس: تا فیفا اجازه ندهد، نمی‌توانیم انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم

رحیم زارع گفت: تا فیفا اجازه ندهد، نمی‌توانیم انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم و این فرآیند مشخص نیست تا چه زمانی طول بکشد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال بیان کرد: این مسئله دغدغه همه ما است. رئیس فدراسیون مشخص نیست و تیمی که در رأس فدراسیون فوتبال قرار دارد، باید اساسنامه را زودتر ارسال می کرد و ایرادات مد نظر فیفا را برطرف می‌کرد که این کار را انجام نداد. تا فیفا اجازه ندهد، نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و این فرآیند مشخص نیست تا چه زمانی طول بکشد.

او افزود: این نوع موضوعات فقط به رئیس فدراسیون بستگی ندارد و همه افراد دخیل در این امر باید عزم ملی داشته باشند. رئیسی با دانش سیاسی و بینش اجتماعی باید بیاید. ما پیگیر مشخص شدن تکلیف فدراسیون فوتبال هستیم. نمی‌دانیم آیا کسانی هستند که از داخل به فیفا خط می‌دهند یا خیر.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدس‌هایی در خصوص خط دادن داخلی‌ها وجود دارد. شنیده ام قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور در حال آماده کردن جوابیه برای فیفا هستند که کار در مراحل پایانی است. فیفا چوب تحریم و تهدید فوتبال ایران را در دست دارد و با هر اشتباهی، بر سر فوتبال ایران می‌کوبد.

زارع خاطر نشان کرد: فوتبال نقطه قوت و فرصتی برای ما است که باید آن را تقویت کنیم. همانطور که فیفا انتظاراتی از ما دارد، ما هم از فیفا انتظاراتی داریم و معتقدیم باید عدالت میان همه کشور‌ها برقرار باشد.

او در خصوص زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: می‌خواهیم لابی‌های غیرعادلانه در استان‌ها انجام نشود و رئیس فدراسیون فوتبال بر اساس شایستگی فردی انتخاب شود. مهم نیست این رئیس از کجا باشد، فقط مهم این است که توانایی لازم را داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان درباره کار سخت رئیس آینده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: رئیس جدید باید یک - ۲ سال آسیب شناسی کند و از نخبگان فوتبالی، دانشگاهی و ... که در این کار سررشته دارند، مشورت بگیرد. او باید هدف‌گذاری ۱۰ تا ۲۰ ساله‌ای برای فوتبال ایران داشته باشد و در هر دوره چهار ساله به هدفش برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار