مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۱۵۰ بنای غیرمجاز در باغ‌های استان همدان تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کرمی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بنای غیرمجاز در باغ‌های این استان تخریب شده است.

او افزود: این بنا‌ها در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی با حکم دادستان عمومی و انقلاب این استان تخریب شده است.

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات فراروی بخش کشاورزی و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتور‌های اساسی تامین‌کننده پایداری بخش کشاورزی است.

کرمی گفت: از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین استان همدان، ۵۰ درصد زمین کشاورزی و زراعی است که تاکنون برای ۲۰۰ هزار هکتار رفع تداخلات و تهیه نقشه در استان تهیه شده است.

او  افزود: با توجه به اجرای طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در استان همدان، طرح بزرگ پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) باید در ۹۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شود.

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: با تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی بر روی زمین، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری گرو‌های جمع‌آوری اطلاعاتی می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.