مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ازبهره برداری ۳۶ طرح در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در آستانه فرا رسیدن هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۳۶  طرح در هفته دولت استان همدان گفت:سال گذشته بیش از ۳۶ طرح با اعتباری افزون بر ۱۵۴۷ میلیارد تومان به اتمام رسیده است که در هفته دولت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: ۲۶ طرح بهسازی و ساماندهی کالبد روستا تحت عنوان زیرسازی، تعریض و تخریب، جدول‌گذاری و اجرای عملیات آسفالت با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

او ادامه داد: ۱۰ طرح دیگر تحت عنوان بازسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته با همدلی و تلاش دسته جمعی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر ۱۵۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰طرح عمرانی و اجرایی در سطح استان به مساحت ۸۳۰ هزار مترمربع مبتنی بر تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض دولت، کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ و آورده متقاضی ساخته شده و مردم از این واحد‌ها با نظارت نظام فنی روستایی و رعایت مجموعه مقررات ملی ساختمان بهره مند می شوند.

ظفری از آغاز عملیات اجرایی دوطرح  اقدام ملی مسکن خبر داد و بیان کرد:  کلنگ‌زنی دو طرح۵۲۰ واحد تحت عنوان اقدام ملی با اعتباری بیش از ۲۱۹ میلیارد ۸۰۰میلیون تومان در هفته دولت در همدان انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: طرح ۲۰۰ واحدی در شهر جورقان در زمینی به مساحت ۶۴۰۰ مترمربع در ۱۰ بلوک ساخته  می شود  که مساحت این طرح  ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع  و با   اعتباریبالغ بر ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

او ابراز داشت: طرح  دوم ۳۲۰ واحدی شهر نهاوند در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع به تعداد ۱۳ بلوک در هفت طبقه با اعتباری  ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی می شود.

ظفری با بیان اینکه در استان همدان ۴۴۶۶ متقاضی مسکن ملی  نام نویسی کرده اند، گفت: تاکنون ۳۰۴۳ متقاضی واجد شرایط شناسایی  و ۱۴۸ متقاضی اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

این مسئول  با اشاره به اینکه اکنون در دو شهر جورقان و نهاوند طرح اقدام ملی مسکن اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن ملی در ۶ شهر نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، جورقان و کبودراهنگ را برعهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: در حال حاضر در شهر اسدآباد ۸۵۷ متقاضی دارای شرایط شناسایی شده که فقط سه متقاضی آورده خود را واریز کرده و در شهر بهار از ۲۳۸ متقاضی دارای  شرایط ۹ متقاضی اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر کبودراهنگ ۱۶۹ متقاضی واجد شرایط احصاء شده است که هیچ یک اقدام به واریز آورده خود نکرده‌اند، افزود: در شهر تویسرکان ۷۲۶ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی شناسایی شده که از این تعداد یک نفر آورده خود را واریز کرده است.

ظفری افزود: در شهر نهاوند و جورقان به ترتیب ۱۰۰۱و ۵۲ متقاضی واجد شراط شناسایی شده است که در نهاوند ۱۳۵نفر اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند، اما در جورقان متقاضیان آورده خود را ارائه نداده‌اند.

او به شرایط  مشمولان مسکن ملی اشاره کرد و یادآور شد: متقاضیان مسکن ملی باید سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند،  وفرد متقاضی باید سرپرست خانواده باشد و فرم جیم این افراد براساس استعلام‌ها قرمز نباشد همچنین سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات دولتی نداشته باشد.

ظفری بیان کرد:  اگر کسی در فرآیند ساخت نسبت به تأمین آورده خود تعلل کند در سامانه حذف خواهد شد و نفر بعدی به عنوان ذخیره جایگزین خواهد شد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۳۹ واحد مسکن روستایی در سطح استان همدان بهسازی شده است افزود: از این تعداد واحد‌های بهسازی شده استان ۴۳۱ مورد مربوط به شهرستان همدان بوده است.

ظفری به تعداد طرح‌های  بازسازی مسکن  اشاره کرد و افزود: ۷ هزار و ۸۲۶ واحد مسکن در شهرستان‌ها بازسازی شده است که از این تعداد سهم همدان ۷۱۵ طرح، ملایر ۱۴۹۱، نهاوند ۲۲۸۹، تویسرکان ۴۱۸، اسدآباد ۷۵۴، بهار ۸۲۹، کبودراهنگ ۳۰۹، رزن ۳۵۱، فامنین ۴۱۷ و درگزین ۲۵۳  مورد  که بازسازی  شده است.

اوبا اشاره به تعداد واحد‌های بهسازی شده شهرستان‌ها ادامه داد: ۲۶۶ واحد مربوط به ملایر، ۴۱۰ واحد در نهاوند، ۱۴۲ واحد درتویسرکان، ۵۴ واحد در اسد آباد، ۱۹۸ واحد در بهار، ۲۵۲ واحد در کبودراهنگ، ۹۵ مورد در رزن، ۱۲۳ واحد در فامنین و ۶۸ واحد در شهرستان درگزین بهسازی شدند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.