پمپئو: بی ثباتی در منطقه به دلیل رفتار‌های ایران است

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به ایران حمله و از کشور‌های اروپایی خواست به ائتلاف واشنگتن بپیوندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خواهان پیوستن کشور‌های اروپایی به این کشور در تحریم ایران شد.

بر این اساس، پمپئو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: زمانی فرصت ثبات در خاورمیانه حاصل می‌شود که ایران رفتارش را تغییر دهد. حقیقت این است که ثبات منطقه در مقابله با تهران است.

وی در ادامه مدعی شد: باید مانع از انتقال تسلیحات از ایران به حزب الله لبنان شویم. انتقال تسلیحات به حزب الله باعث بی ثباتی لبنان می‌شود. امیدواریم کشور‌های اروپایی به این باور مشترک برسند که اگر خواهان عضویت در ائتلاف جهانی برای کاهش بی ثباتی در خاورمیانه هستند باید با اقدامات ما علیه ایران همراهی کنند.

وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: ما هم اینک نیازمند بازگشت تحریم‌های تهران هستیم. ما شاهد آن هستیم که کشور‌ها اروپایی همچنان در توافق هسته‌ای احمقانه‌ای که سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، حضور دارند.

پمپئو در حالی از کشور‌های اروپایی می‌خواهد به تحریم‌های ایران بپیوندند که هم اینک این کشور‌ها تمامی تحریم‌های آمریکا علیه تهران را به صورت کامل و جامع اجرا کرده و از هر گونه داد و ستد مالی و خرید نفت ایران اجتناب می‌کنند. کشور‌های اروپایی پس از خروج واشنگتن از برجام مدعی ایجاد ساز و کار مالی اینستکس برای داد و ستد با ایران شدند، ولی در عمل تمامی روابط اقتصادی خود را با تهران قطع کرده و بر پایبندی خود به تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

ساعاتی قبل نیز الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: امید‌های خود برای همکاری اروپایی‌ها در مقابله با ایران را از دست داده ایم. مطمئن هستیم که تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اجرایی خواهد شد و ما در این مسئله جدی هستیم.

آبرامز خاطر نشان کرد: ایرانی‌ها به اشتباه امیدوار به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر هستند. ما برای هرگونه تهدیدی از جانب ایران آمادگی لازم را داریم.

این مقام آمریکایی در ادامه با اشاره به تحریم‌های واشنگتن گفت: به کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهیم داد و از تشدید این فشار‌ها ابایی نداریم. تهران اگر خواستار برداشته شدن تحریم هاست، باید همانند یک کشور عادی رفتار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسینی
۰۶:۱۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
کشورهای اروپایی روی کاغذ متعهد به برجام بودند
اما در واقعیت اراده ای برای مخالفت با امریکا نداشتند

تا این که مستر ترامپت رفت روی دایو و از اونجا توی استخر
ش ا شی د که دیگه اروپایی ها دیدند ضایع است و

اینجا دیگه گفتند اگه کوتاه بیایند ابروی سیاسیشون در خطر می اقته !!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
هی پمپ : رفتار مانند یک کشور عادی یعنی چه؟ مانند کشور لیبی که با بمباران آشفتگی و تفرقه ایجاد کنید و به شرقی و غربی تقسیم کنید و اهل ایران اهل ایران را با دستان خودشان کشتار کنند درست مثل لیبی......
یک کشور عادی یعنی چه؟ یعنی مانند سوریه و عراق که اجازه بدهند ارتش سنتکام آمریکا بهمراه تروریست های تحت پوشش آمریکا وارد خاک ایران شوند و تسلط بر منابع و ثروت ملی ایران و چاههای نفت و گاز را اشغال کنید؟ و با ایجاد پایگاه های متعدد کوچک و بزرگ آب و خاک ایران را اشغال کنید؟ مثل سوریه و عراق و یا افغانستان......
یک کشور عادی یعنی چه؟ یعنی مانند حکام عرب جاهل مرتجع منطقه خلیج نشین مفتخر به دریافت مدال گاوهای شیرده شویم و نه تنها هیچ اعتراضی نداشته باشیم بلکه برای تعلیف و علیق توسط ارباب غرب وحشی سر در آخور داشته باشیم و برای ارباب قلدر غرب وحشی دم تکان بدهیم؟..........
.اما بعد...... از انتقال سلاح صحبت کرده ای تمام دنیا میدانند و در آرشیو خبری و ماهواره ای تمام شبکه ها و رسانه ها ثبت و ضبط است که کدام کشور داعش و القاعده را آموزش داد و تسلیح کرد و با لجستیک تسلیحات آنان را پشتیبانی و حمایت کرد و با هزینه 450تریلیون دلاری در منطقه آسیا و غرب آسیا کشتار دسته جمعی به مدت 7 تا 8سال را رهبری و هدایت کرد....هی پمپ تمام این اطلاعات را آیا؟ رئیس احمق و درجه یک بی منطق و بی عقل تو با ژست رسانه ای خودش با اظهار و اذعان به مقصر بودن باراک اوباما و هیلاری کلینتون به آنان نسبت نداد؟.......
تمام این مسائل را میدانی ولی از آنجا که دارودسته ی هیئت حاکمه فعلی آمریکا از احمق های درجه یک هستند و نه منطقی هستند و نه عقلانی فکر میکنند چون بسیار دروغگو تشریف دارند کم حافظه هم هستند آنچه گفتیم و نوشتیم شهره عام و خاص جهان سیاست عرصه بین الملل است.............
آخرین اخبار