نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد واشنگتن حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد مسکو با هرگونه تلاش واشنگتن برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران در سازمان ملل مقابله خواهد کرد.

بر این اساس، این دیپلمات ارشد روس اعلام کرد: "موضع ما و بسیاری دیگر از کشور‌ها این است که باور داریم آن‌ها (آمریکایی ها) حق قانونی یا دلیلی برای آغاز این کار (فعال کردن مکانیسم ماشه) ندارند. به علاوه مفادی هم در قطعنامه (شورای امنیت) هم در طرح (برجام) وجود دارد که اقداماتی را درباره چگونگی انجام این کار تشریح می‌کند. این (اقدامات) نیز کاملا استفاده نشده است؛ بنابراین ما حتما آنرا به چالش خواهیم کشاند".

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه به مقر سازمان ملل در نیویورک برود تا شورای امنیت را از تصمیم کشورش برای از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران که قرار است در ۳۰ روز اجرایی شود، مطلع کند.

آمریکا این اقدام را پس از آن اتخاذ می‌کند که پیش نویس قطعنامه این کشور درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نتوانست آرای کافی در نشست چهاردهم ماه اوت شورای امنیت سازمان ملل را بدست بیاورد به طوریکه اکثر کشور‌ها رای ممتنع دادند و روسیه و چین با این قطعنامه مخالفت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار