نماینده روسیه در سازمان ملل تلاش آمریکا برای معرفی خود به عنوان یکی از اعضای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را مضحک خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل تلاش آمریکا برای معرفی خود به عنوان یکی از اعضای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را مضحک خواند.

وی در جلسه سازمان ملل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد گفت: اینکه آمریکا می‌کوشد خود را عضوی از توافق هسته‌ای ایران معرفی کند مضحک است. آن‌ها عضو برجام نیستند و حقی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارند.

نبنزیا خاطر نشان کرد: بازگشت تحریم‌های علیه ایران بی تردید پایان برجام است. امریکا می‌خواهد با این کار سرزده‌ترین بازرسی‌ها از یک کشور عضو ان پی تی را متوقف کند. آیا این امر به نفع منافع آمریکا است؟

وی درباره احتمال وتوی روسیه درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیز گفت: من تا زمانی که این قطعنامه ارائه نشده به آن پاسخی نخواهم داد. با این وجود، من دلیلی نمی‌بینم که تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیشتر با ارائه پیش نویسی با استدلال اینکه واشنگتن همچنان یکی از طرف‌های برجام است، خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تا زمان نامعلوم در شورای امنیت شد. دو کشور اروپایی فرانسه و انگلیس به عنوان امضا کنندگان توافق هسته‌ای ایران و نیز دارای حق وتو در شورای امنیت مخالفتی با تصمیم آمریکا ابراز نکرده اند. روسیه و چین نیز هنوز به طور رسمی نظر خود را در این باره اعلام نکرده اند، اما برخی منابع از مخالفت مسکو با تلاش واشنگتن در این امر حکایت دارد.

گفتنی است آمریکا در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ توافق هسته‌ای ایران را نقض کرد و رسما و یکجانبه از آن خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمريكا چند ساله زده زير امضاش اونوقت چطوري ميگه هنوز رو امضام هستم
آخرین اخبار