مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (دو شنبه ۳۱ شهریور ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تخریب ویلا‌های غیر مجاز

رضا رحمانی ، دادستان لاهیجان گفت: ۱۰ ویلای غیرمجاز در رودبنه لاهیجان امروز با دستور قضایی تخریب شد.

او  افزود: این ویلا‌ها هر کدام به مساحت ۱۰۰ متر مربع؛ غیرقانونی در ساحل دریا در روستای حسن بکنده رودبنه لاهیجان ساخته شده است.

دادستان لاهیجان با بیان اینکه زمین‌های ساحلی این ویلا‌ها قابلیت فروش به غیر را ندارد ، گفت: اهالی روستا به طور غیرقانونی زمین‌های ساحلی را به شخصی فروخته اند.

رحمانی با بیان اینکه این زمین‌های ساحلی کاربری زراعی داشته و قابلیت تغییر کابری ندارد، افزود: پرونده قضایی ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های ساحلی حسن بکنده رودبنه حدود ۷ سال در جریان بود.

دادستان لاهیجان گفت: سازنده ۱۰ ویلا غیرمجاز ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ملی ساحل روستای حسن بکنده رودبنه لاهیجان را به طور غیر مجاز به تملک خود در آورده است.

رحمانی افزود: هر یک از این ویلا‌ها در صورت تکمیل ساخت حدود یک میلیارد تومان و کل زمین تصرف شده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

او تصریح کرد: صادر کنندگان مجوز برای ساخت و ساز در ساحل دریا در روستای حسن بکنده رودبنه نیز متخلفند و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل و قطعات خودرو

سرهنگ باقر رجبی، فرمانده انتظامی املش گفت: در پی گزارش های مردمی در خصوص وقوع چند فقره سرقت از منزل و قطعات خودرو در سطح شهرستان املش، دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران آگاهی با هماهنگی قضایی و تحقیقات وسیع و استفاده از سرنخ‌های موجود، متهم اصلی این پرونده را پس از شناسایی، در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی املش گفت: متهم در تحقیقات به ۵فقره سرقت از منزل و ۲فقره سرقت قطعات خودرو با همدستی برادرش اعتراف کرد.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه مقداری از اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف شد ، افزود: متهمان ۳۷و۳۹ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او  از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ اعلام کنند.

پیدا شدن کوهنوردان گم شده

امین حاجتی، سرپرست هیات کوهنوردی فومن گفت: ۲ کوهنورد ۵۵و۳۸ ساله که اهل تهران و گیلان هستند از روز پنجشنبه گذشته در کوهستان ماسوله راه را گم کرده بودند.


او افزود:در حالی که ۲ اکیپ از کوهنوردان برای پیدا کردن ۲ کوهنورد گم شده جستجو می‌کردند این ۲ نفر پس از ۴ روز تلاش خودشان مسیر را پیدا کرده و به شهر ماسوله باز گشتند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.