نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دفاع مقدس، درسی بزرگ برای آیندگان است که نشان می‌دهد راه پیروزی، راه دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ظهر امروز در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان بوشهر ضمن تاکید بر اینکه بزرگداشت دفاع مقدس تنها تجلیل از یک مقطع تاریخی نیست بیان کرد: دفاع مقدس درسی بزرگ برای آیندگان است که نشان می‌دهد راه پیروزی، راه دفاع مقدس است.

او ادامه داد: دفاع هشت ساله ایران اسلامی در مقابل تهاجم گسترده جهان استکبار، بالاترین نشان و افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: اگر تاریخ ۴۰ سال گذشته را ورق بزنیم و بررسی کنیم، می‌بینیم نظام فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب همانند هشت سال دفاع مقدس عزت آفرین نبوده است.

راه پیروزی، راه دفاع مقدس است

صفایی بوشهری افزود: انقلاب اسلامی ایران در همان آغاز تشکیل خود با یک هجوم گسترده روبه‌رو شد که تمام جهان استکبار و سردمداران قدرت در جهان آن را پشتیبانی می‌کردند و رژیم بعث به عنوان سرپنجه آن‌ها به ایران حمله کرد.

او بیان کرد: هر کشوری قدرت داشت علنی و غیرعلنی از رژیم بعث به صورت فکری و سخت افزاری حمایت می‌کرد و تمام مراکز حقوق بشری یا سکوت کرده بودند، یا از رژیم بعث حمایت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با عنایت امام خمینی، مدیریت رهبر معظم انقلاب، حضور میدانی، و شجاعت بسیج مردمی حماسه‌ای را رقم زد که در تاریخ جهان به ویژه تاریخ معاصر به عنوان معجزه تلقی می‌شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: ایمان، شجاعت، روحیه شهادت طلبی، ایثار، وحدت و همدلی تمام مردم حول محور ولایت، خلاقیت و دانش بنیانی نیرو‌های مسلح که تمام نظریه‌پردازان جهانی را به تعجب وا داشته بود، باعث شد ایران در برابر جبهه استکبار پیروز شود.

او عنوان کرد: نیرو‌های نظامی ما وقتی تجهیزات پیشرفته دشمن را دیدند، برنامه جنگ از نزدیک را در پیش گرفتند و آنجا حماسه آفریدند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی، عشق به دین و میهن و شجاعت، حماسه دفاع مقدس را خلق کرد تا این حماسه بر فراز تاریخ اسلام و ایران قرار گیرد.

راه پیروزی، راه دفاع مقدس است

صفایی بوشهری ادامه داد: دفاع مقدس یک مدرسه آموزنده است که نشان می‌دهد تمام جهان با تمام قوا در برابر ایران ایستادند و ما با کمترین امکانات دفاع کردیم و پیروز شدیم.

او افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بهترین و والاترین دانش نظامی را یا آموختند و یا تجربه کردند.اکنون هم نیر‌وهای مسلح ما دارای بالاترین دانش‌های نظامی جهان هستند و در برخی از جنگ افزار‌ها به خودکفایی رسیده‌اند.

امام جمعه بوشهر گفت: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و تمام نیر‌وهای حافظ نظام و امنیت در بهترین شرایط در حوزه دانشی، مدیریتی و میدانی هستند و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی است.

صفایی بوشهر عنوان کرد: در بزرگداشت هفته دفاع مقدس کمیت اهمیت دارد، اما آنچه مهم‌تر است کیفیت است، باید دقت کرد برنامه‌ها موجب تاثیر مثبت بر مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان شود.

او بیان کرد: مهم‌تر از تجلیل از بزرگان دفاع مقدس، تعلیم آموزه‌های خرد و کلان آن‌ها به سیاست گذران، اصحاب فرهنگ، مسئولان اقتصادی، مسئولان حوزه علم و فناوری و مسئولان امور اجتماعی است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این نشست عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس اندیشه‌های جدیدی در جمهوری اسلامی ایران خلق شد که ما را از سیطره و استکبار جهانی رهایی بخشید.

سردار علی رزمجو با اشاره به اینکه در سایه این اندیشه‌ها استکبارستیزی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شد، افزود: دفاع مقدس نشان داد هر جا تفکر و روحیه جهادی، شهادت طلبی، ولایت مداری و همدلی باشد، موفقیت روزافزون خواهد بود.

راه پیروزی، راه دفاع مقدس است

او ادامه داد: سپاه امام صادق بوشهر همزمان با هفته دفاع مقدس، ۷۴۰ برنامه در سراسر استان اجرا خواهد کرد که مهم‌ترین آن‌ها همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تجلیل از سربازان نمونه نیرو‌های مسلح، تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان، تجلیل از کارکنان حوزه سلامت و عطر افشانی قبور مطهر شهدا است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: در این هفته ۴۸۱ طرح با اعتبار ۵۰۴ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال نیز در مناطق محروم افتتاح می‌شود و ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار خواهد شد.

راه پیروزی، راه دفاع مقدس است

امیر سرتیپ خلبان علی اکبر طالب‌زاده فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه نیروی هوایی هزار و ۴۰ برنامه به مناسبت دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده است، گفت: سعی کرده ایم از این فرصت برای بیان رشادت‌های پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.