مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : سازمان‌های مردم نهاد به دلیل نفوذی که دارند رکن اصلی و پایه و اساس جامعه مدنی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : سازمان‌های مردم نهاد به عنوان فرهیختگان جامعه می‌توانند در جهت اقناع سازی افکار عمومی و آرامش جامعه به دولت کمک کنند.

او گفت : سمن‌ها به دلیل اینکه برآمده از متن جامعه هستند واقعیت‌های موجود را در خصوص محدودیت‌های دولت و تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر دولت اعمال شده به افکار عمومی بیان نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: دولت در راستای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد نقش تسهیل گر و هماهنگ کننده دارد و معتقدم تا همکاری بین بحشی و هم افزایی میان مدیران نباشد میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش نخواهد داشت.

نجفی مهر، با بیان اینکه مساجد و تشکل‌های دینی هم سمن اجتماعی هستند افزود: روحانیون محور وحدت و همدلی میان مساجد و سمن‌ها هستند.

او گفت: تلاش دولت این است که همه ظرفیت‌ها را بکار گیرد تا سمن سرا‌هایی را ایجاد کند و این مهم نیازمند همت نهاد‌های متولی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: تلاش داریم باکسب موافقت وزارت کشور، دفتر تسهیل گری را در یکی از مناطق حاشیه نشین روانسر راه اندازی کنیم و در این راستا مکاتباتی نیز انجام شده است.

فرماندار شهرستان روانسر گفت: سازمان‌های مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند و با توجه به اینکه در بحران‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند باید قدردان آن‌ها باشیم.

سعدی مصطفی زاده افزود: سازمان‌های مردم نهاد، چون برخاسته از دل مردم هستند، در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

او ادامه داد: تا قبل از سال ۹۴ تنها ۲ سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعالیت داشت، اما دردولت تدبیر و امید این میزان به ۱۰ مورد رسیده است.

فرماندار روانسر افزود: دولت توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد داشته و برای هدفمند کردن تصمیم گیری ها، مقوله آموزش سمن‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه روانسر با بیان اینکه همه در برابر جامعه مسئولیت داریم گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی نتیجه هجمه دشمنان است که دین و اخلاق و فرهنگ ما را نشانه گرفته اند.

ماموستا ملاسید محمد محمدی افزود: نقش مردم در حل آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و حساس است و اگر مردم همراهی نداشته باشند این مشکلات برطرف نخواهد شد.

او با بیان اینکه مردم از گسترش آسیب‌های اجتماعی نگران هستند ادامه داد: مدیران از فرصت‌های مناسب برای حل مشکلات بهره ببرند و با وحدت و همدلی بسیاری از معضلات اجتماعی را از پیش رو بردارند.

امام جمعه روانسر گفت: وحدت رویه در اجرای فعالیت‌های اجتماعی مقوله مهمی است که باید از سوی سازمان‌های مردم نهاد لحاظ شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.