به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیرشاکری شهردار حمیدیا در جمع روحانیون این شهر با اشاره به شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه، گفت: محدودیتهای کرونا در برگزاری مراسم عزاداری و برنامههای مذهبی، باعث شد تا به منظور ایجاد فضای معنوی در ماه محرم، سطح شهر حمیدیا متفاوتتر از سالهای قبل با پرچمها و بیرقهای مشکی فضاسازی شود.
او، به ورود شهرداری حمیدیا به عرصه تولید محتوا در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در ماه محرم امسال مجموعه پنج قسمتی شمیم یاس و فیلم کوتاه دغدغه به سفارش واحد فرهنگی شهرداری و به همت مجموعه فرهنگی-هنری آوای مقاومت این شهر تولید و در فضای مجازی منتشر شد.
شاکری با بیان اینکه کارهای تولیدی از شبکه یزد نیز پخش شد، اظهارداشت: محتوای ویدئوهای تولیدی را مفاهیم و ارزشهای دینی و مذهبی، نوحه خوانی و عزاداری در محرم تشکیل داده است و این ویدئوها نه تنها مورد استقبال اهالی شهر حمیدیا قرار گرفت بلکه محتوای این کلیپها مورد عنایت مردم دیگر مناطق استان نیز قرار گرفت.
شهردار حمیدیا اضافه کرد: در این ایام همچنین به منظور انتقال حال و هوای محرم در جای به جای شهر حمیدیا بنرهایی با محتوای پیامهای عاشورایی و رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بر روی بیلبوردها، پل عابرپیاده و استندهای شهری نصب شد.
او خاطرنشان کرد: به منظور تقویت حال و هوای حسینی در شهر حمیدیا بزرگترین تلویزیون شهری همزمان با دهه اول ماه محرم در این شهر نصب و راه اندازی شد.
شاکری ادامه داد: تهیه ویدئو کلیپ فصل آگاهی برگرفته از نوحه سال ۱۳۹۳ هیئت فدائیان ابوالفضل (ع) باغ گندم که مورد تقدیر رهبرمعظم انقلاب قرار گرفت، تهیه سرود شمیم یاس ویژه ایام محرم و راه اندازی آب نمای دیجیتال بوستان ناجی با حال و هوای این ماه از دیگر اقدامات شهرداری حمیدیا برای مناسب سازی فضا در ماه محرم بشمار میآید.
در پایان این دیدار روحانیون شهر حمیدیا از تلاشهای شهردار در زمینه مقابله با کرونا و اجرای ویژه برنامههای محرمی تقدیر کردند.
انتهای پیام/ غ