یزدی ها در محرم امسال سنگ تمام گذاشتند

مدیرکل زندان‌های استان یزد از کمک یک میلیارد تومانی هیئت‌ها، خیران و مردم دارالعباده به ستاد دیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان‌های استان یزد گفت: هیئت ها، خیرین و مردم استان یزد در ماه محرم امسال یک میلیارد تومان در قالب طرح هر هیئت آزادی یک زندانی به ستاد دیه استان کمک کردند.

او افزود: در اجرای این طرح هیئت‌هایی  از جمله هیئت باغ گندم، مسجد جامع کبیر، خویدک، چهارده معصوم بنستان، جنت آباد، جواد الائمه، پیرو برج، جان نثاران اسلامیه و انصار ولایت در مجموع مبلغ   ۴۰۸ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کرده اند.

ذوالفعلی نژاد از اختصاص مبلغ ۲۹۴ میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: امسال بسیاری از افراد هیئتی در یزد با هدف پیشگیری  از شیوع ویروس کرونا نذورات خود را که در سال‌های گذشته در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) به پذیرایی از عزاداران اختصاص می‌دادند، صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کردند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به قدمت مراسم‌های روضه خوانی در خانه‌های سنتی استان از دیر باز تا کنون گفت: در استان یزد از روزگار قدیم تاکنون در ایام محرم مراسم‌های روضه خوانی در منازل قدیمی و سنتی برگزار که قدمت بعضی از این روضه خوانی‌ها به بیش از ۲۰۰ سال میرسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزاداران حسینی هزینه این مجالس در مجموع مبلغ ۱۴۳ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک نمودند.

او بیان کرد: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف شهر، پخش تبلیغ‌های ستاد دیه و تیزر‌های ساخته شده توسط صدا وسیما مرکز استان و اعلام شماره حساب‌های ستاد دیه مردم و نیکوکاران در مجموع مبلغ ۱۵۵ میلیون تومان را به این ستاد اهدا کردند.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: با سعی و تلاش کارکنان و کمیته صلح و سازش این ستاد با اختصاص این مبلغ زمینه آزادی ۳۰ محکوم مالی از زندان‌های استان و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم می‌شود.

طرح هر هیئت آزادی یک زندانی تا اربعین حسینی اجرا و خیرین و نیکوکاران می توانند کمک‌های خود را به ستاد دیه استان یزد اهدا نمایند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار