رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۷۴۲ پرونده به حوزه قضایی بافت وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵.۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش ۱۵ درصدی پرونده‌های قضایی بافت در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۷۴۲ پرونده به حوزه قضایی بافت وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵.۲ درصد کاهش داشته است.

او افزود: از مجموع پرونده‌های ورودی به حوزه قضایی بافت،۳ هزار و ۹۹۷ پرونده به دادسرا و ۲ هزار و ۷۴۵ پرونده به دادگاه این شهرستان وارد شده است.

موحد بیان کرد: طی این مدت،۶ هزار و ۵۱۴ پرونده در حوزه قضایی بافت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضایی بافت ۹۶.۶ درصد است و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی در ۵ ماهه نخست امسال از ۸۸ روز به ۸۲ روز کاهش پیدا کرده است.

او گفت: در حال حاضر، ۹۰ درصد ابلاغیه‌ها در حوزه قضایی بافت به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان به فعالیت شورا‌های حل اختلاف در شهرستان بافت نیز اشاره و بیان کرد: طی امسال ۳هزار و ۲۸۵ پرونده به شورا‌های حل اختلاف حوزه قضایی بافت وارد و ۳ هزار و ۲۶۰ پرونده مختومه شده که در مجموع ۴۴ درصد این پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.

او تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بافت، ۶۱ درصد به مصالحه ختم شده و بر این اساس ۱۳ زندانی نیز آزاد شده اند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار