معاون اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با شیوع کرونا عملا اعزام نیروی کار به خارج از کشور محدود شده است.

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قبل از کرونا مراکز کاریابی عملکرد خوبی داشتند و روند رو به افزایشی را طی می‌کردند.

او با بیان اینکه ۱۲۰ مرکز کاریابی ثبت شده در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعال هستند، افزود: بعداز مسئله کرونا عملا رفتن نیروی کار به خارج از کشور محدود شده است.

معاون اشتغال وزارت کار افزود: برای سرعت بخشیدن به این کار از سال گذشته الگوی جدیدی را پیش گرفتیم که آن ایجاد دفاتر حمایت و هدایت نیروی کار ایرانی در کشور‌های با جمعیت نیروی کار بالای ۱۵۰۰ نفر است.

منصوری تصریح کرد: در ۱۰ کشور که شامل استرالیا، قطر، عمان، آلمان، ترکیه و ... دفتر‌هایی ایجاد شد و منجر به اتفاقات خوبی هم شد، اما در حال حاضر موضوع کرونا و تحریم موجب محدود شدن این اقدامات شد.

او با بیان اینکه پیش‌تر مراکز کاریابی به صورت سنتی‌ها فعال بودند که بعد‌ها مجوز کاریابی الکترونیکی را صادر کردیم، افزود: در این شرایط لیست مراکز در سامانه وزارت کار ثبت شده است.

منصوری درباره مراکز غیرمجاز کاریابی گفت: مرکزی که مجوز نداشته باشد مسئولیتش بر عهده ما نیست و هرکسی غیرقانونی این کار را انجام دهد قانون درموردش چارچوب تعیین کرده است.

معاون اشتغال وزارت کار ادامه داد: مراکز کاریابی‌ که رسمیت ندارد و مجوزی از وزارت کار دریافت نکرده اند، تأیید نمی‌کنیم و درصورت تخلف مراکز کاریابی دارای مجوز اعمال قانون برایشان انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۲:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
خصوصی سازی یعنی // مبنای سود اور کردن کارخانه را از ارزش افزوده کالای تولیدی //به اخراج کارگران و بهره کشی کار اضافه از مابقی کارگران
آخرین اخبار