مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت:۹۹ درصد مراکز بهداشتی و درمانی این استان شامل ۵۷۰ مرکز هم اکنون با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: پوشش بیمه سلامت در استان‌های کمتر برخوردار نسبت به توسعه یافته در کشور بیشتر است از همین جهت است که اکثریت جمعیت کردستان بیمه شده سلامت هستند.

 او با اشاره به اینکه ۷۳ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت کردستان و ۲ هزار بیمار خاص از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: با اشاره به اینکه بیمه سلامت کردستان رتبه نخست کشوری در نسخه نویسی الکترونیکی را کسب کرد، افزود: در ۲ سال اخیر نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز طرف قرارداد انجام می‌شود و تمام اطلاعات بیمه شدگان در سامانه ثبت شده و خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه ۹۷ درصد خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، تاکید کرد: تا پایان مهر امسال، دفترچه کاغذی بیمه حذف و تمام خدمات به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه خواهد شد.

اسماعیلی گفت: خدمات رایگان بیمه سلامت به دهک‌های یک تا سه جامعه برای تمام افراد خانواده‌ها رایگان است، دهک چهار ۵۰ درصد و دهک‌های دیگر باید حق بیمه کامل را پرداخت کنند.

او افزود: تاکنون وضعیت معیشتی ۱۸۰ هزار نفر از بیمه شدگان کردستان ارزیابی شده که ۱۰۰ هزار نفر جزو سه دهک اول، ۱۰ هزار نفر دهک چهار و مابقی دهک‌های دیگر هستند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان با اشاره به ارزیابی خدمات بیمه سلامت اظهار داشت: ۹۳ درصد مردم کردستان از خدمات بیمه سلامت ابراز رضایت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.