به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، دبیرکار گروه راهبری نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران و مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در رزمایش سایبری بیمه سلامت که به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان برگزار شد، افزود: اگر بخواهیم نگاه متعالیتری به بیمه داشته باشیم باید اقدامات بیمه را به پیش، حین و پس از خدمت تبدیل کنیم. در این صورت به دادههایی نیاز داریم که اگر به درستی جمع آوری و تحلیل و رسیدگی نشود، به اهداف مورد نظر نمیرسیم.
او ادامه داد: هدف این است که روی اسناد پزشکی بررسی دقیقی داشته باشیم و با استفاده از اصول و قواعد بتوانیم مدیریت منطقی روی منابع انجام بدهیم تا عدالت در دسترسی به خدمات سلامت اجرایی شود. از طرفی باید نیازهای ذینفعان هم شناسایی شده و چهارچوب مشخصی داشته باشد.
او تصریح کرد: یکی از اصولی که باید رعایت شود، جدا کردن لایه تصمیمهای راهبری از مدیریت است.
جعفری بیان کرد: مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژهای از خدمات الکترونیکی داشته و با ایجاد معاونت فناوری اطلاعات، اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شد که گام موثری محسوب میشود.
او اظهار کرد: وقتی سند بخواهد بررسی شود، اول باید مشخص باشد که قوانین چیست و سپس بر اساس قوانین، تقبل هزینه انجام شود.
جعفری گفت:سپس اطلاعات آن به سامانه مالی میرود و در سامانه مالی بر اساس بودجه، تخصیص داده شده و در نهایت پرداخت میشود و اگر این زنجیره در نظر گرفته شود، میبینیم با یک رسیدگی ساده سروکار نداریم و با زنجیرهای از فعالیتها در ارتباط هستیم.
او افزود: رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷ در برنامههای سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد.
دبیرکار گروه راهبری نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران درادامه با اشاره به اینکه اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی میشودافزود: برای اسناد سرپایی، چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
محمد جعفری افزود: بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.
انتهای پیام/س