به علت شیوع کرونا، تولید صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد کاهش یافت.

کرونا تولید صنایع دستی را ۲۵ درصد کاهش دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی استان به علت شیوع کرونا و برپا نشدن نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های فروش و همچنین کاهش مسافران و گردشگران در ایام نوروز و تابستان امسال به فروش نرفت و ۲۵ درصد کاهش یافت.

او افزود: افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید صنایع دستی، نبود بازار فروش در ایام شیوع کرونا، بازار فروش این محصولات را بی رونق کرده است.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: به منظور حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی در استان با توجه به شرایط شیوع کرونا، ایجاد بازارچه فروش از طریق شبکه‌های مجازی که به صورت رسمی و مجوزدار فعالیت می‌کنند، انعقاد تفاهمنامه با پست استان برای ارسال مرسولات صنایع دستی به داخل و خارج از استان و ایجاد بازار فروش برای این محصولات در دست اجراست.

او ادامه داد: به منظور توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی، تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.

رئیسی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت، به منظور حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بنیاد برکت و بانک مهر ایران پرداخت شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار