تامین خوراک بزرگترین مشکل پرورش دهندگان بلدرچین در بشرویه

مدیرواحد تولیدی جوجه محلی در بشرویه گفت : پرورش جوجه یک روزه بلدرچین طرحی سودآور است که در صورت حمایت جهادکشاورزی و رفع مشکلات تولید ، ظرفیت پرورش را میتوان دوبرابر کرد.

گلی مدیرواحد تولیدی جوجه محلی در بشرویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: سال ۹۵ با خرید اولین دستگاه جوجه کشی به قیمت یک میلیون تومان، شروع به این کار کردم کردم و درآمدش مرا بیشتر از پیش به ادامه کار امیدوار کرد.

او افزود: از طریق سامانه کارا  ۶۲ میلیون تومان وام گرفتم و به صورت سالنی پرورش جوجه بلدرچین را آغاز کردم در حال حاضر ظرفیت سالن ۵ هزار جوجه محلی است.

گلی گفت:جوجه بلدرچین یک روزه را پرورش میدهیم و از سن یک ماهگی تا ۳ ماهگی به فروش  می رسانیم.

مدیرواحد تولیدی جوجه محلی در بشرویه گفت : ۴ کارگاه خانگی پرورش مرغ بومی با اولویت اشتغال زنان سرپرست خانوار ،جوانان و نوجوان راه اندازی کردم.

او بیان کرد : در صورت حمایت ، می توان پرورش مرغ بومی در روستای هوگند بشرویه را تا ۱۰ هزار قطعه افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


آقای گلی حالا صاحب بزرگترین واحد پرورش مرغ بومی در بشرویه است، طرحی سودآور که ماندگاری او را در روستای هوگند بشرویه رقم زده است.

اما در مسیر تولید با مشکلاتی از قبیل تامین خوراک هم روبرو است.

این کارآفرین از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی درخواست کرد تا از نزدیک از واحدش بازدید کرده و او را به هر نحوی که شده حمایت کنند تا  ظرفیت تولید بالاتر رود و اشغال ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار