نظارت دامپزشکی بر بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های نهبندان انجام شد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: صنعت مرغداری در تمام مراحل از تولید جوجه یک روزه، ورود آن به مرغداری‌ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته‌بندی شده تازه و منجمد به مصرف‌کنندگان، تحت نظارت و بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

او افزود: طی صدور ۴۹ مجوز جوجه ریزی، تعداد یک میلیون و ۱۰۳ هزار قطعه جوجه ریزی در ۳۲ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نهبندان انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه برای صدور مجوز بهداشتی جوجه‎ریزی باید موارد بهداشتی رعایت شود، تصریح کرد: واحد‌های مرغداری پرورش نیمچه گوشتی متقاضی جوجه ریزی، می‌توانند با هماهنگی اتحادیه مرغداران منطقه و تاییدیه بهداشتی مرغداری توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام به جوجه ریزی نمایند.

راه انجام به اهمیت نظارت بهداشتی در امر تولید گوشت سفید به عنوان عامل تضمین سلامت و صیانت از سرمایه افراد اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ پرورش‌دهندگان با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی،  تا حد زیادی مانع از بروز بیماری‌های فراگیر و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌های مشترک شده و زمینه را برای ارتقاء سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد.

انتهای پیام /  ط ا

صدور ۴۹ مجوز جوجه ریزی در نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.