رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از حضور ۶۵ درصدی دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی در مدارس استثنایی کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در بازدید از مدارس گل‌ها وتوحید در سنندج از حضور ۶۵ درصدی دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی در مدارس استثنایی کردستان خبر داد و گفت: ۲۳ مدرسه مستقل و ۱۶ مدرسه ضمیمه با نیاز‌های ویژه، ۱۹ مرکز اختلالات یادگیری دولتی و ۷ مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی خاص را به دانش آموزان با نیازویژه ارائه می‌دهند.

رنجبر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ودستورالعمل‌های سلامت درمدارس را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد:حفظ وتأمین سلامت دانش آموزان درمدارس اولویت اصلی است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه جریان تعلیم و تربیت باید همزیستی با این ویروس کرونا را در پیش بگیرد، یادآور شد: جریان زندگی ادامه دارد و باید شیوه زیستن با این ویروس را یاد گرفت.

رنجبر با بیان اینکه یک دانش آموز با نیاز ویژه برابربا چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است، افزود: آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مانند همه کودکان دیگر، اهمیت دادن به حضورآن‌ها در جامعه واحترام به تفاوت‌های آن‌ها مانند همه تفاوت‌های انسانی دیگر است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه نیروی انسانی مؤثر به عنوان بارزترین وشاخص‌ترین مؤلفه در شناخت دانش آموزان، نیاز‌های ویژه آنان وشکوفایی استعداد‌های دانش آموزان مؤثر بوده وانگیزه آنان را مضاعف می‌سازد، تصریح کرد: باید به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند.

او افزود: فعالیت در مدارس با نیاز‌های ویژه نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی وروابط عاطفی ومعنوی بالایی است ومعلمان این مدارس با ظرافت، حساسیت، تعهد ودلسوزی خاص ومضاعف امورات ومسائل مربوط به دانش آموزان را پیگیری می‌کنند.

رنجبر گفت: یکی از اهداف مدارس با نیاز‌های ویژه تسهیل وپیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش آموزان دقت نظر خاصی را می‌طلبد، اگر برنامه‌های آموزشی ویادگیری با روشن بینی اجرا شود وهدف‌ها به صورت قابل فهم وعملی طرح شود می‌توان بازده مدارس را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

او با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه امری پیچیده وتخصصی است تصریح کرد؛ با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان، فرهنگ سازی وتغییر نگرش، آموزش خانواده وآگاه سازی جامعه می‌توان زمینه بهره وری واستفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیازویژه را در جامعه فراهم کرد.

رنجبر یادآور شد: باید به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهداف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت‌آموزی، فرهنگ‌سازی و حمایت همه جانبه به آنان بیاموزیم که می‌توانند عضوی مفید برای جامعه باشند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ناتوان نیستند بلکه آنان توانایی‌های بالایی دارند و این هنر معلم است که با فراهم آوردن فضای مناسب تعلیم و تربیت، این توانایی‌ها را شکوفا کند

او تاکید کرد: در راستای ترویج عدالت آموزشی و حضور دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی، ۵۲۹ دانش آموز تلفیقی فراگیر، یک هزار و ۷۳۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری و چهار هزار دیرآموز در مدارس عادی از خدمات آموزشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی گذشته بهرمند شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.