به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان پیش از ظهر امروز درجلسه بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه روستایی استان که در دفتر انجمن ضایعات نخاعی استان با حضور مشاورین استاندار، فرماندار وشهردار سنندج در امور معلولین برگزار شد، اظهار کرد: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی صحیح وپیش بینی نیازهای آنها شروع میشود.
رنجبرگفت: مراقبتهای اولیه و آموزشهای مشخص، خصوصا در اوایل زندگی میتواند تفاوت زیادی در مهارتها و نحوه زندگی افراد با نیاز ویژه ایجاد و به آنان کمک کند که زندگی کامل و معنی دارتری داشته باشد.
او افزود:این دانش آموزان نیازمند توجه، محبت ورفتار مناسب وحفظ شأن انسانی خود میباشند، اما متأسفانه ضعف در آموزش والدین، کاهش انگیزه معلمان، محدودیت بکارگیری وسایل کمک آموزشی جدید ونگاه ترحم آمیز جامعه درکنار مشکلات ویژه آموزش این دانش آموزان مشکلات اجتماعی و فرهنگی را برای آنان ایجاد کرده است.
در ادامه رنجبر خاطر نشان کرد: برای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه باید فرصتهای را فراهم کرد تا علاوه بر کسب تواناییهای تحصیلی مهارتهای رابرای زندگی در جامعه کسب کنند وبتواند به گونهی مؤثرتر با مشکلات ودشواری زندگی کنار آمده، مسئولیتهای اجتماعی وشخصی زندگی را بهتر پذیرفته وتوانمندیهای خود را نشان دهند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: کودکان باید نحوه زندگی در جامعه و تعامل با یکدیگر را در مدارس آموزش ببینند و برای اجرایی شدن این مساله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش و یادگیری در کنار یکدیگر به صورت برابر بهرهمند شوند.
رنجبر با تأکید بر سیاستهای ابلاغی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در زمینه فراگیر سازی، آموزشهای تلفیقی - فراگیر وتلاش در زمینه حضور دانش آموزان در مدارس عادی تصریح کرد:تربیت معلمان با مهارتهای چندگانه وارتقای توانمندیهای معلمان در کیفی سازی آموزش وانتقال این آموزشها به زندگی اجتماعی دانش آموزان آغاز تحول در تربیت معلمان استثنایی و خدمت رسانی به دانش آموزان ویژه میباشد.
انتهای پیام/ع