نظارت دامپزشکی بر بیش از یک میلیون جوجه ریزی در مرغداری‌های نهبندان

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از نظارت بر بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های این شهرستان خبر داد.

شریفی معاون شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی شروع می‌شود و تا عرضه در بازار‌های مصرف ادامه دارد، گفت: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و با انجام اقدامات بهداشتی و تکمیلی در راستای برقراری و ایجاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی، بهینه‌سازی انجام می شود.

او افزود: طی صدور ۶۹ مجوز جوجه ریزی از ابتدای امسال، تعداد یک میلیون و ۱۴ هزار قطعه جوجه در ۳۲ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نهبندان انجام شده که با توجه به روند افزایش نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحد‌های مرغداری سطح شهرستان شاهد کاهش بیماری در این واحد‌های صنعتی بوده ایم.


بیشتر بخوانید


شریفی عنوان کرد: مرغداران باید ضمن اجرا و رعایت صحیح موارد بیوسکوریتی که نقش مهمی در کاهش تلفات مرغداری‌ها دارد، نسبت به اعمال مدیریت‌های صحیح به منظور افزایش تولید تلاش کنند.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از مرغداران شهرستان خواست هر گونه مخاطرات بهداشتی را جهت کنترل و پیشگیری به شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی نموده و در اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای با دامپزشکی همکاری کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.