دستور قضائی برای رفع مشکلات بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین بیرجند

با ورود دستگاه قضا به پرونده مشکلات تولید بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین بیرجند، مقرر شد با مشارکت دستگاه‌های متولی، جلوی تعطیلی این مجتمع گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز در بازدید از این مجتمع گفت: ادارات کل دامپزشکی، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و مدیرامور شعب بانک کشاورزی برای رفع مشکلات پرورش بلدرچین همکاری کنند تا چرخه تولید این مجتمع متوقف نشود.

او از قسمت‌های مختلف این مجتمع، شامل سالن بلدرچین مولد، سالن‌های پرورش بلدرچین وهمچنین مجموعه جوجه کشی وکشتارگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این مجتمع قرار گرفت.

مشکلات مجتمع پرورش بلدرچین، بهره برداری وانتقال آب مورد نیازاز چاه عمیق در فاصله ۱۲۰۰ متری بود که با توجه به هوشمند سازی چاه‌های برداشت آب و تعطیلی چاه، عملا بهره برداری از آب امکان پذیر نبود که با قول همکاری شرکت آب منطقه‌ای ظرف یک هفته برای رفع مشکل این مجتمع اقدام می‌شود.


بیشر بخوانید


مشکل تهیه نهاده‌های دامی بود از دیگر مشکلات مجتمع پرورش بلدرچین بیرجند بود که به گفته کهرمی مدیرعامل مجتمع، ناتوانی در تهیه سویا و ذرت مصرفی در چرخه تولید اخلال ایجاد کرده است که قول مساعدت جهاد کشاورزی استان در این خصوص راهگشا شد.

در خصوص مشکلات بانکی و مالی نیزمقرر شد تا پیگیری‌های قضائی از طریق ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان انجام گیرد و اقدام مناسب برای برداشتن مشکلات مالی این مجتمع نیز صورت گیرد.

اداره کل دامپزشکی استان نیز برای ادامه تولید و اشتغال این مجموعه در چارچوب قوانین بهداشتی اعلام آمادگی کرد تا با رعایت مسائل بهداشتی کشتار، بسته بندی و فروش محصول با مجتمع پرورش بلدرچین همکاری کند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.