کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان جنوبی از نبود کشتارگاه تخصصی از مشکلات بازر شتر مرغ در استان خبر داد.

زنگویی مطلق، کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: در صورت وجود کشتارگاه تخصصی برای شتر مرغ در استان علاوه بر سرمایه‌های جانبی می‌توانیم از محصولات شتر مرغ که شامل پر و پوست و روغن است بهره وری زیادی را داشته باشیم.

وی افزود: در خراسان جنوبی ۳۵ واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت تولید ۱۰ هزار نود هزار قطعه وجود دارد که ۷ واحد توام و ۸ واحد به صورت مولد و ۲۰ واحد به صورت پرورشی هستند.

کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان گفت: در سال گذشته تعداد ۲۲۰ قطعه شتر مرغ کشتار داشته ایم که از این کشتار نزدیک به ۸ هزار ۹۰۰ کیلو گوشت حاصل شده است.

زنگویی مطلق افزود: لاشه کشتار شتر مرغ به دو صورت کامل و بسته بندی قابلیت بهره برداری را دارد و در صورتی که استان مقصد شرایط کامل را داشته باشد هم از لحاظ دمایی و هم از لحاظ ظاهری در موافقت لاشه به صورت کامل ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۳۵ واحد پرورش شتر مرغ در خراسان جنوبی

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.