سخنگوی وزارت خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد تحریم‌هایی را که اتحادیه اروپا برای مقامات بلاروس در نظر گرفته است تا هفته آینده نهایی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا آدباهر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز ابراز امیدواری کرد تحریم‌هایی را که اتحادیه اروپا برای مقامات بلاروس در نظر گرفته است تا هفته آینده نهایی شود.

آدباهر در یک نشست خبری در این باره گفت «ما در اتحادیه اروپا سخت تلاش می‌کنیم تا بسته تحریم‌های هدفمندی را علیه مسئولین تقلب در انتخابات [ریاست جمهوری بلاروس] هماهنگ کنیم. وزرای خارجه [اتحادیه اروپا] دوشنبه آینده در بروکسل گفتگو خواهند کرد؛ موضوع گفتگوی آن‌ها همین موضوع خواهد بود.» او در ادامه توضیح داد که البته در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که در جلسه مذکور تحریم‌ها نهایی شود.

آدباهر در ادامه با بیان اینکه «از آن تحریم‌ها استقبال خواهیم کرد و در حال کار بر روی آن هستیم» تأکید کرد که برلین «این را ضروری می‌داند و می‌خواهد تحریم‌های بلاروس را فوری اجرا کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ به این سوال که آیا الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز تحریم خواهد شد یا نه، گفت هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

آدباهر توضیح داد وزرای خارجه اروپا روز دوشنبه در مذاکرات خود در این باره بحث خواهند کرد که آیا باید فشار‌ها را بر دولت بلاروس و به ویژه لوکاشنکو افزایش داد و چگونه باید این کار را کرد.

از زمان انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس که در ماه اوت صورت گرفت و الکساندر لوکاشنکو پیروز آن اعلام شد این کشور شاهد اعتراضات گسترده بوده است. رهبران مخالف از به رسمیت شناختن نتایج امتناع کرده و مدعی شده‌اند در این انتخابات تقلب روی داده است. آن‌ها ادعا می‌کنند نامزد آن‌ها «سوتلانا تیخانوفسکا» پیروز واقعی است. کشور‌های غربی به ویژه اروپایی بلافاصله از طرفداری خود از مخالفان خبر دادند و اعلام کردند قصد دارند تحریم‌هایی را علیه مقامات کنونی بلاروس اعمال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار