رییس کل دادگستری استان کرمان:

کوره‌های آهک پزی شهرک صنعتی جابه جا شوند

موحد گفت: کوره‌های آهک پزی شهرک صنعتی کرمان باید با حفظ اشتغال کارکنان این کوره ها، از نزدیکی مناطق مسکونی جابه جا شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:با ایجاد پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی و قضائی در شهرک صنعتی کرمان به دنبال تدوین ایده‌های اجرایی در ساماندهی مناطق حاشیه‌ای و تعمیم این الگو در سطح شهر و استان هستیم.

اوافزود: باید با جلب همکاری مردم و اجرای برنامه‌های هدفمند قضایی، حمایتی و اجتماعی وضعیت موجود این مناطق را به وضعیت مطلوب و مناسب تغییر داد.

موحد از تلاش‌های انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به منظور راه اندازی پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی و قضایی، قدردانی واظهارداشت: در گذشته نیز زحمات بسیاری در این مناطق کشیده شده و ثمرات خوبی داشته، اما بسیاری از نیاز‌ها نیز در حد حرف مانده و پیشرفتی در اجرای تصمیمات دیده نشده است.

او گفت: امید داریم قدم‌های ملموسی در راستای رفع مشکل حاشیه نشینی برداشته شود.

موحد بیان کرد: در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر جلسات تخصصی به منظور ساماندهی مناطق حاشیه نشین در سطح شهر کرمان، تصمیمات مهمی اتخاذ شده که باید به سرعت اجرایی شوند.

او انتقال فوری کوره‌های آهک پزی واقع در شهرک صنعتی را یکی از مصوبات اصلی مورد نظر در راستای ساماندهی این منطقه برشمرد و تاکید کرد: با انتقال این کوره‌ها چهره این منطقه تغییر می‌یابد، زیرا بر اساس قانون وجود این کوره‌ها در محدوده شهری و حریم شهر‌ها نیز به دلیل ایجاد مشکلات سلامتی ممنوع است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه انتقال این کوره‌ها طی سه ماه آینده را فراهم کنند و در صورت تامین زیرساخت‌های انتقال این کوره ها، دستورات قضایی لازم برای تعطیلی آن‌ها در شهرک صنعتی را صادر خواهیم کرد.

او تاکید کرد: البته صدور این دستور قانونی در شرایطی انجام خواهد شد که بدانیم زیرساخت‌های اشتغال صاحبان و کارگران این کوره‌ها در محل جدید تعیین شده، فراهم است، زیرا یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی درمسیر ساماندهی کوره‌های آهک پزی، حفظ اشتغال شاغلان این حوزه است.

موحد افزود: در صورتی که کار انتقال کوره‌های آهک پزی از شهرک صنعتی کرمان انجام نشود، دادستان کرمان به عنوان مدعی العموم و از باب تهدید علیه بهداشت عمومی به موضوع ورود کرده و دستورات قضایی لازم و موجل را برای دستگاه‌های مربوطه صادر خواهد کرد.

او با تاکید بر این مطلب که نباید در راستای ساماندهی و انتقال کوره‌های آهک پزی از شهرک صنعتی کرمان تعلل کرد، گفت: این اقدام از سه سال قبل در برنامه دستگاه‌های مربوطه بوده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است و امیدواریم با پشتیبانی‌هایی قضایی طی ماه‌های آینده انجام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهرداری کرمان نیز متعهد شده که ضمن ساماندهی و اصلاح معابر شهرک صنعتی در محدوده قانونی شهر، موضوع بهداشت و نظافت این منطقه را نیز به شکل جدی‌تر از گذشته دنبال کند.

موحد با اشاره به این مطلب که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز آمادگی خود را برای ساخت منزل محرومان اعلام کرده اند، اظهارداشت: دستگاه‌های حمایتی باید مرتبا جلسات لازم را برگزار کرده و افراد نیازمند را شناسائی و برنامه‌های حمایتی را اجرا کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار