فراکسیون فتح پارلمان عراق اعلام کرد از سال ۲۰۰۳ تاکنون قرارداد‌ها با شرکت‌های آمریکایی هیچ دستاورد حقیقی برای این کشور نداشته‌اند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، محمد البلداوی، عضو فراکسیون فتح پارلمان عراق تاکید کرد که هیچ یک از شرکت‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۳ تا به امروز هیچ دستاورد حقیقی برای این کشور نداشته‌اند.

او گفت: از سال ۲۰۰۳ و اشغالگری آمریکا در عراق تاکنون هیچ یک از شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌ها پیشرفت و دستاورد واقعی نداشته‌اند و این شرکت‌ها با عراق قرارداد را امضا می‌کنند، ولی آن را تحویل پیمانکار ثانویه می‌دهند و به همین دلیل هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارند و قرارداد‌هایی شکست خورده و بی ارزش هستند.

نماینده فراکسیون فتح پارلمان عراق از دولت و وزرای عراقی خواست که به دنبال شرکت‌های معتبر جهانی باشند که دستاورد واقعی داشته‌اند و بتوانند به ملت عراق خدمات رسانی کنند.

شرکت‌های آمریکایی به موجب قرارداد‌های همکاری در سال‌های متمادی هزینه‌های هنگفتی را دریافت کرده اند، اما هیچ دستاوردی نداشته اند و این مسئله شبه‌های فساد مالی بزرگ را مطرح کرده است.

از سوی دیگر، عبدالکریم الانصاری، نماینده دیگری از فراکسیون فتح پارلمان عراق تاکید کرد که این ائتلاف به رهنمود‌های مرجعیت دینی در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام عمل خواهد کرد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر تایید و حمایت خود از رهنمود‌های آیت الله سیستانی درباره انتخابات آزاد و پاک و حفظ حاکمیت عراق تاکید می‌کنیم.

الانصاری تاکید کرد: فراکسیون فتح به رهنمود‌های مرجعیت ملزم است و پیش از این در پاسخ به فتوای مرجعیت برای جهاد کفایی، از روز اول در میدان‌های مبارزه تا آزادسازی و پاکسازی مناطق عراق از لوث وجود داعش حاضر بوده است.

نماینده فراکسیون فتح اعلام کرد که این ائتلاف آنچه مرجعیت برای نقشه سیاسی کشور ترسیم کرده را تایید و اجرا می‌کنند و باید پرونده‌های بزرگی برای مجازات قاتلان و متجاوزان به دارایی‌های عمومی و خصوصی باز شود.

آیت الله سیستانی، مرجعیت شیعیان عراق دیروز (یک‌شنبه) از نماینده ویژه سازمان ملل در دفتر خود در نجف استقبال کرد و پس از دیدار بیانیه‌ای درخصوص موضوعات مطرح شده از سوی دفتر ایشان صادر شد که مورد استقبال و تایید رؤسای مجریه و مقننه عراق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار