کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا اکنون هیچ نقشه راهی برای عبور از بحران‌های سیاست خارجی خود ندارد و پمپئو تنها نقش انشاء خوان دیکته‌های ترامپ را بر عهده دارد.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست ضد ایرانی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، گفت: تغییر وزرای خارجه آمریکا که عمدتا با ابزار سیاست خارجی دنبال می‌شود، حاکی از این است که ترامپ قادر به دنبال کردن یک سیاست خارجی منسجم، هوشمند و هدفمندی نیست، لذا دنبال افرادی است که عمدتا بله قربان گوی خودش باشند.

او افزود: پمپئو وزیر خارجه آمریکا هیچ اراده‌ای از خود در مسائل سیاست خارجی ندارد و تنها دیکته‌های ترامپ را در مصاحبه‌های خود مطرح می‌کند و عملا همین اقداماتش باعث شد که اکنون آمریکا در یک انزوای سیاسی به سر می‌برد به طوری که سیاست خارجی واشنگتن در شورای امنیت و سازمان ملل نتوانست بر اساس آن هژمونی قدرت عمل کند و ایران توانسته است در منازعات بین المللی بر اراده سیاسی ترامپ غلبه کند، لذا به نظر می‌رسد که آمریکا اکنون هیچ گونه نقشه راهی برای عبور از بحران‌های سیاست خارجی خود ندارد و پمپئو تنها نقش انشاء خوان دیکته‌های ترامپ را بر عهده دارد.

کنعانی مقدم گفت: پمپئو سعی دارد با استفاده از تجربیات اطلاعاتی و امنیتی خود، بین نگاه رادیکالی که در اسرائیل نسبت به ایران وجود دارد با دیدگاهی که در دولت ترامپ نسبت به ایران شکل‌گرفته پیوند محکمی برقراری کند و به‌نوعی تل‌آویو و واشنگتن را در این مورد با یکدیگر هماهنگ کند. 

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: لابی صهیونیستی در واشنگتن سه محور ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی را به عنوان محور اصلی در منطقه غرب آسیا و جهان دنبال می‌کند و این سه محور توسط لابی صهیونیستی در آمریکا از طریق نمایندگان سنا و پمپئو دنبال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


کنعانی مقدم تاکید کرد: اکنون بیشترین مانور سیاسی ترامپ و پمپئو  بر عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی است که در راستای محور ایران هراسی دنبال می‌شود و  ترامپ و پمپئو سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام دادند تا بتوانند کشور‌های مختلف را از ایران دور کنند، به همین دلیل به نظر می‌رسد که دیکته‌ای که ترامپ دنبال می‌کند از طریق لابی صهیونیستی یعنی ایپک آمریکاست.

او با اشاره به اینکه مواجه شدن با ایران از زمان روی کار آمدن پمپئو در آمریکا به اصلی‌ترین بخش سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است، گفت: محور اصلی روابط آمریکا با دیگر کشور‌ها حول این موضوع است که آیا آن کشور‌ها با تحریم‌ها و فشار‌های حداکثری آمریکا علیه ایران هم سویی دارند یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار