مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اصلاح بورس بعد از رشد خیلی تندی که داشته، فرایندی طبیعی است، سهامداران نگران نباشند در بازار بمانند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهزاد باباخانی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح تلاطم روز‌های اخیر بازار بورس، گفت: بعد از رشد خیلی تندی که شاخص بورس در حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ واحد طی ۶ ماه داشت کاملا طبیعی بود که یک اصلاح تقریبا ۶۰۰ واحدی داشته باشد.

او ادامه داد: این اصلاح بنا بر گفته کارشناسان به دلایلی همچون رشد ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ ارز در این بازده زمانی که شاخص بورس دچار اصلاح شده و رشد بازار در گزارشات ۶ ماهه و همچنین رشد خوب قیمت صنایع معدنی محور طی روز‌های اخیر که موجب رشد آتی بازار می‌شود، در مراحل انتهایی خود قرار دارد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: به گفته کارشناسان الان انتهای ماه موج اصلاحی بازار قرار داریم و تمامی اندیکاتور بازار سرمایه اشباع فروش را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه هیجانی که در دو‌سه هفته گذشته در سهامداران بود خیلی کاهش یافته است،بیان کرد: مردم صبور باشند و سرمایه‌گذاری در بورس را به شکل یک پروسه دراز مدت دنبال کنند.

باباخانی بازدهی بورس در بلندمدت را همواره از سایر بازار‌های موازی بیشتر دانست و بیان کرد: رشد شاخص بورس در بلند مدت در مقایسه با بازار‌های خودرو و مسکن، نشان می‌دهد رشد بازار سرمایه بسیار بسیار بیشتر از مابقی بازار‌های سرمایه است، پیشنهاد می‌شود سهامداران نگران نباشند در بلند مدت با آموزش کافی در بازار بورس بمانند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.