مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: کانال‌های آب کشاورزی در شهرستان بهمئی با هدف توسعه کشاورزی ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: به منظور استفاده بهینه از کانال‌ها، فراهم کردن آب پایدار در اراضی کشاورزی، افزایش بهره وری در آبیاری، بهره‌مندی بیشتر از ذخیره آب و با هدف ایجاد آمادگی‌های لازم برای کشت‌های مختلف کانال‌های آب کشاورزی در مزارع این شهرستان احداث شد.
 
راهدار بهمئی افزود: هر ساله تعدای از کشاورزان این شهرستان از نبود کانال آبیاری و هدر روی آب گله‌مند بودند که این موضوع با هدف توسعه کشاورزی شهرستان برای اجرائی شدن انجام شد.

او با بیان اینکه این طرح با طول ۶۰۰ متر به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی اجرا شد گفت: از گذشته تاکنون کشاورزان این شهرستان با آغاز فصل کشت و به منظور کسب آمادگی‌های لازم برای کشت تابستانه و بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی شهرستان عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها را به صورت سنتی انجام می‌دادند که با اجرای این طرح، مشکل این کشاورزان برطرف شد.
 
او افزایش راندمان آب، سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان را از نتایج و دستاورد‌های مهم اجرای این طرح در مزارع شهرستان بهمئی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی این طرح به طول ۶۰۰ متر مربع ‏در مناطق قلات و کَت اجرا شده است که در مجموع ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی را ‏در بر می‌گیرد گفت: طرح احداث کانال‌های بتنی و لایروبی کانال‌های زهکشی در اراضی کشاورزی این منطقه، با اعتبار مصوب از محل هزینه‌های جهاد کشاورزی، به ‏مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.
 
راهدار بهمئی بیان کرد: جهاد کشاورزی با هدف افزایش بهره وری مناسب از آب و همچنین کمک به محیط زیست از طریق حفظ و احیای کانال‌های بتونی و آب بندان‌ها در محدوده‌ی مزارع کشاورزی، با ایجاد اشتغال و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی را در برنامه‌ی خود دارد.
 
گفتنی است افزایش تولید، افزایش بهبود بازدهی آبیاری، جلوگیری از تلفات آب در مسیرانتقال، جلوگیری از رویش علف‌های هرز و عدم انتقال بذر علف‌های هرز را از مزایای احداث کانال‌های آبیاری در شهرستان بهمئی است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.