همتی گفت: این جمعیت با توجه به ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر بدنبال راه‌اندازی کارخانه دارو سازی مرفین با همکاری سایر بخش‌هاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی  در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: جمعیت هلال احمر تامین کننده بخشی از نیازهای دارویی در قالب قرص و کپسول است که در صورت همکاری استاندار این استان آمادگی لازم برای راه‌اندازی خط تولید آمپول از موادمخدر که تامین کننده نیاز کشور و منطقه خواهد بود را دارد.

او  ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فضای مطلوبی را برای راه‌اندازی این کارخانه دارویی دارد که بر این اساس قرار است هفته آینده تیم ارزیاب این جمعیت به استان سفر و موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: در نشستی که با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشتیم پیشنهاد شد تا با راه‌اندازی شرکت دانش بنیان داروی مورد نیاز را تولید و کارخانه داروسازی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به طرح «نذر آب» ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان هماهنگ کننده‌ای که امین مردم است در طرح «نذر آب» توانسته کمک‌های خیران در سراسر کشور را جمع‌آوری و به دست نیازمندان در روستاهای سیستان و بلوچستان برساند.

همتی تاکید کرد: طرح ملی «نذر آب» در راستای تحقق اهداف بشر دوستانه و خیرخواهانه و به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به آسیب پذیرترین مناطق محروم و متاثر از خشکسالی از امروز با حضور رییس جمعیت هلال احمر به مدت ۲ هفته در این استان اجرا خواهد شد.

او بیان کرد: در قالب این طرح مهم ۶ شهرستان هامون،هیرمند، نیکشهر، چابهار، ایرانشهر و خاش که نسبت به بقیه شهرستان‌ها بیشتر دچار بحران و خشکسالی شده بودند انتخاب و توسط جمعیت هلال احمر استان‌های قزوین،گلستان، زنجان، مرکزی، قم و تهران پوشش داده می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اظهارداشت: اجرای طرح نذر آب(۳)در سه محور اجرای کاروان سلامت، توزیع آب آشامیدنی و بسته حمایتی در مناطق مورد نظر انجام خواهد گرفت.

سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خسوف استان خراسان جنوبی، یک شهرستان ریگان استان کرمان و ۲ شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، اجرا خواهد شد.

در اجرای این طرح ملی داوطلبانه و بشردوستانه از توان استان های برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان های معین شهرستان های یادشده و استان های همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده می شود.

در طرح «نذر آب ۳»، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی دو دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار