معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بخش مطالعات همسنگی زیستی در آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی زاهدان؛ نورمحمد بخشانی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت:معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بخش مطالعات همسنگی زیستی به منظور تقویت ارتباط با صنعت و تسهیل همکاری با شرکت‌های خصوصی و کارخانه‌های داروسازی در آزمایشگاه جامع  تحقیقات این دانشگاه راه اندازی شد.

وی ادامه داد:محققان و پژوهشگران حوزه پزشکی و داروسازی، شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با تولید اقلام داروئی و کارخانجات و صنایع داروئی می‌توانند از این امکانات و خدمات استفاده کنند.

وی افزود: فراهم شدن زمینه انجام چنین آزمایشاتی ضمن ارتقاء کیفیت داروها، افزایش اعتماد پزشکان متخصص به دارو‌های تولید داخل و کمک به وضعیت سلامت بیماران، منجر به کاهش خروج ارز از کشور نیز می‌شود.

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: با راه اندازی این بخش از این پس فرایند شناسایی و معرفی افراد داوطلب، تجویز نمونه‌های دارویی، نمونه گیری و جداسازی پلاسما در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

بخشانی برنامه ریزی برای انجام آزمایشات مورد نیاز در محل آزمایشگاه جامع تحقیقات را از اهداف و برنامه‌های آتی این مرکز برشمرد.

انتهای پیام/پ

آزمایشگاه جامع تحقیقات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار