وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده واحد‌های گاز این نیروگاه تا سال ۹۹ وارد مدار شود همچنین واحد بخار این نیروگاه نیز سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات با بیان اینکه سرمایه گذاری در این طرح دولتی توسط وزارت نیرو انجام می‌شود، ادامه داد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اجرایی این نیروگاه پیش بینی شده است.

وی همزمانی آغاز عملیات این طرح با هفته وحدت را به فال نیک گرفت و افزود: اواخر تیرماه سالجاری که به این استان سفر کردم وعده ساخت این نیروگاه را دادیم که هم اکنون در هفته وحدت این وعده محقق و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: این طرح با هدف رونق توسعه در بخش‌های اقتصادی و پایداری شبکه در سیستان و بلوچستان انجام می‌گیرد و نقش چشم گیری در توسعه و رونق تولید به ویژه در بخش اقتصادی خواهد داشت.

اردکانیان از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه‌ها در بخش برق و آب قدردانی کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در بخش آب برای افزایش رفاه مردم منطقه سیستان و بلوچستان بخوبی عمل کنیم.

سیستان وبلوچستان برای پیشرفت و توسعه به زیرساخت‌های انرژی نیاز جدی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهار داشت: این استان برای پیشرفت و توسعه به زیرساخت‌های انرژی نیاز جدی دارد که باید هر چه سریعتر تکمیل شود چرا که تکمیل زیرساخت‌های حوزه انرژی در جهش سایر شاخص‌های توسعه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

احمدعلی موهبتی افزود: سیستان و بلوچستان در سال‌های آینده با کمبود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات برق روبرو خواهد بود بنابراین باید دولت در بخش انرژی سرمایه گذاری بیشتری در این استان انجام دهد تا به تولید و تامین پایدار انرژی برسیم.

وی ادامه داد: چنانچه زیرساخت‌های انرژی در سیستان و بلوچستان تامین شود بخش خصوصی نیز رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این استان خواهد داشت.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم، افزود: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی درر زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد که انتظار داریم وزارت نیرو در این خصوص اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد.

کلنگ‌زنی عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان باحضور وزیر نیرو + تصاویر

کلنگ‌زنی عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان انجام شد.

عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه که شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار خواهد بود، با هدف رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در سیستان و بلوچستان، آغاز شد.

سوخت این نیروگاه سیکل ترکیبی، گاز و سوخت دوم آن گازوئیل است و دو مخزن سوخت هرکدام ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت خواهد داشت که در صورت قطع گاز تا ۴۵ روز سوخت نیروگاه را تامین خواهد کرد.

اشتغال‌زایی در سطح استان و بکارگیری نیرو‌های بومی، استفاده از متخصصان داخلی کشور، به‌کارگیری حداکثری توان داخلی، افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور از جمله اهداف احداث این نیروگاه در استان سیستان و بلوچستان است.

ساخت تجهیزات این نیروگاه در کارخانه‌های گروه مپنا به‌عنوان پیمانکار از قبیل: توربین و ژنراتور کلید خورده و تولید نقشه‌های مهندسی پروژه آغاز شده است.

کلنگ‌زنی عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان باحضور وزیر نیرو + تصاویر

این نیروگاه دولتی و با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود سال ۹۹ گاز وارد مدار شود.

حجم سرمایه گذاری از طرف دولت بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

کلنگ‌زنی عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان باحضور وزیر نیرو + تصاویر

عملیات اجرایی این نیروگاه سیکل ترکیبی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار از امروز در شهرستان زاهدان آغاز شد.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر نیرو به سیستان  وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار