نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت نیازمند اصلاح و بازنگری است تا مشکلات این بخش مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی کرد نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی  در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: دولت باید سیاست‌هایی اتخاذ کند که در آن حمایت از کالای ایرانی و شکوفایی اقتصاد ملی در اولویت قرار داشته باشد.

وی افزود: خشکسالی یکی از مشکلات مهم سیستان و بلوچستان است که مصائب زیادی را برای مردم استان به وجود آورده است از این رو نمایندگان آن‌ها وظیفه دارند تا رسالت خویش را از طریق قانون گذاری و شرکت در جلسات و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نسبت به مردم ادا کنند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات مردم تبعات خشکسالی در منطقه است، زیرا به سبب ۲ دهه خشکسالی طوفان‌های شن سال هاست که در استان سیستان و بلوچستان جولان می‌دهند.

وی گفت: متاسفانه همه ساله شاهد حوادثی در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان هستیم و مردم تلفات جانی و مالی زیادی را متحمل می‌شوند که جلوگیری از این حوادث مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

کرد با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای ایجاد شده در شهر‌های «میرجاوه»، «تمین»، «کورین»، «نصرت آباد» و «خاش» اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت راه‌های مواصلاتی در این حوزه مطلوب است و ایجاد ۴۵کیلومتر جاده دو بانده از «میرجاوهم به سمت «خاش» نیز در مرحله مناقصه قرار دارد که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط سیستان و بلوچستان آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود، تصریح کرد: رفع مشکلات و نیاز‌های روستاییان و عشایر در الویت وظایف اینجانب قرار دارد و در این راستا باید بحث تولید توام با اشتغال و ماندگاری مردم در روستا‌ها جدی گرفته شود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شده کمک‌هایی برای کشاورزان و دامداران در نظر گرفته شده، اما کافی نیست و برای حمایت از این قشر باید برنامه‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تصویب و اجرایی شود.

وی با تاکید بر توسعه انسانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در بحث توسعه انسانی در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و نصرت آباد به آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه ویژه‌ای شده که خوشبختانه اکنون تمامی مناطق روستایی و شهری این منطقه تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارد و دیگر دانش آموز بازمانده از تحصیل در این منطقه نداریم.

کرد افزود: همچنین خوشبختانه توانستیم رشته‌های پزشکی در شاخه‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی را در دانشگاه‌های منطقه راه اندازی کنیم تا زمینه ماندگاری نیرو‌های متخصص از طریق آموزش نیرو‌های بومی فراهم شود.

وی ادامه داد: در خصوص جذب معلمان حق التدریس نیز پیشنهاد شد تا این افراد بدون گذر از مرحله آزمون کتبی سازمان سنجش جذب شوند، همچنین حقوق معلمان حق التدریس نیز تا پایان فروردین ماه به طور کامل پرداخت شده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تقسیم استان نیز گفت: تقسیم استان نمی‌تواند به نفع مردم باشد، زیرا معایب طرح بیش از امتیازات مطرح شده آن است و اینجانب همچنان مخالف این پیشنهاد هستم.

گفتنی است در این نشست خبری موضوعاتی نظیر گازرسانی به شهر‌های فاقد شبکه گاز، شناسایی و رفع مشکلات مردم، نقش اصحاب رسانه در جامعه، اتحاد بین مردم و بهره گیری از ظرفیت‌های مرز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

خشکسالی یکی از مشکلات مهم سیستان و بلوچستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار