با آغاز مهاجرت پرندگان، پایش و شناسایی ۳۴۰ فرد لک لک سفید درحوزه استحفاظی آبادان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی فتحی‌نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از پایش و شناسایی پرندگان مهاجر تالاب بین‌المللی شادگان درحوزه استحفاظی آبادان درمنطقه مارد و سلمانه خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست آبادان در این پایش موفق به مشاهده ۳۴۰ فردلک لک سفید، پرنده حمایت شده از نوع اردک مرمری ۴ فرد، اردک نوک پهن ۱۳ فرد، خوتکا ابروسفید ۵۱ فرد حواصیل ارغوانی ۳۸ فرد و کاکایی صورتی ۱۶۱ فرد در بخش کوچکی از وسعت تالاب شدند.

او با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان ادامه داد: امسال با توجه به آبگیری در بخش زیادی از این تالاب، پیش‌بینی می‌شود میزان مهاجرت پرندگان زمستان گذر افزایش یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان افزود: تالاب شادگان زیستگاه ۱۷۴ گونه پرنده است که ۱۳ گونه از آن‌ها در معرض خطر انقراض جهانی هستند. از جمله این پرندگان می‌توان اردک مرمری، پلیکان پا خاکستری، عروس غاز، اردک سرسفید، گیلانشاه خالدار، عقاب شاهی، عقاب تالابی خالدار و عقاب دریایی دم سفید را نام برد.

فتحی‌نیا گفت: تالاب شادگان یکی از مهمترین سرمایه‌های طبیعی ایران و جهان به شمار می‌آید که در جلگه خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته است.

او تصریح کرد:این تالاب میزبان تعداد زیادی از پرندگان کم نظیر بومی و مهاجراست، تالاب بین‌المللی شادگان، پناهگاه حیات وحش است و در کنوانسیون بین‌المللی رامسر نیز ثبت شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.