نماز جمعه عبادی-سیاسی اراک با امامت آیت الله دری نجف آبادی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.

هتاکان به پیامبر اسلام، درک درستی از دین خود ندارند.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر افزود: هر چه داریم به برکت اسلام و قرآن است و دنیای اسلام باید هوشیارتر، جدی‌تر عمل کند.

او اهانت شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر و آتش زدن قرآن در سوئد را از نقشه‌های دشمنان برای سرگرم کردن مسلمانان دانست و گفت: لازم است که مسلمانان تمامی ابعاد شیطنت‌آمیز دشمنان را بشناسند و با اتحاد و هوشیاری راه توطئه و نیرنگ آنان را سد کنند.

امام جمعه اراک در ادامه افزود: دنیای غرب نمی‌تواند آزادی را به معنای جسارت و توهین به مقدسات دین اسلام بداند و تمامی ادیان راستین قابل احترام هستند و اجازه داده نمی‌شود عده‌ای نادان با بی‌اخلاقی به ساحت مقدسات مسلمانان توهین کنند.

آیت الله دری گفت: قرآن به تمامی جهان آبرو داده و سند زنده پیامبر خاتم است و توهین به مقدسات اسلام قابل بخشش نیست.

او افزود: توصیه همه ادیان بر احترام به نحله‌های فکری و اعتقادی است و کسانی که به پیامبر اسلام اهانت کرده و قرآن آتش زده‌اند درواقع درک درستی از دین خود نیز ندارند.

امام جمعه اراک گفت: دشمنان بدانند که با توهین به مقدسات دنیای اسلام راه به جایی نخواهند برد و دنیای اسلام باید از یک طرف هوشیارتر و جدی‌تر عمل کند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: باید قدر نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران را بدانیم و با قدرت در مقابل کوردل‌ها و دشمنان اسلام بایستیم و از اسلام و قرآن حمایت کنیم.

امام جمعه اراک ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از کرونا گفت: گفت: دولت بایستی نسبت به قیمت‌ها جدی‌تر باشد و قیمت را مدیریت کند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریورو و یاد و خاطره شهید آیت الله مدنی و آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران از دیگر محور‌های سخنان نماینده، ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه بود.

انتهای پیام/الف

برچسب ها: نماز جمعه ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار