امام جمعه قزوین بر استفاده از فرصت‌های عظیم داخلی برای حل مشکلات اقتصادی و توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده سروش آسمانی گفت: ترامپ توپ مذاکرات را به زمین اروپایی‌ها انداخته است تا اهداف شوم خودش را پیش ببرد و نباید سرمان کلاه برود و باید فرصت‌های عظیم داخلی را برای حل مشکلات کشور و توسعه روز افزون بیشتر مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درباره توهین به مقدسات توسط دشمنان افزود: زمانی عمال شاه به امام خمینی (ره) توهین کردند، اما ایران برای احترام به ایشان قیام کرد، امروز هم به خاطر نفوذ محبت رسول خدا و قرآن در میان مسیحیت، به مقدسات توهین می‌کنند و مسئولان باید آگاه باشند که اروپا با آمریکا فرقی ندارد.

او اضافه کرد: امروز تعداد کسانی که توسط آمریکا، عربستان، فرانسه، انگلیس و اروپای به ظاهر متمدن از میان رفتند و به خاک و خون کشیده شدند بسیار بیشتر از اعراب جاهلیت قبل از اسلام است و نه مسیحی هستند و نه دین دارند، آن‌ها همانند صهیونیست‌ها بی دین و ظالم هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها برج‌ها و آسمان خراش هایشان را مقیاس آدمیت می‌دانند، اما اگر انسان پیرو آئینی باشد باید به اصول انسانی معتقد باشد تا صاحب فرهنگ و تمدن انسان ساز شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اعراب پیش از اسلام را می‌گویند اعراب دوران جاهلیت که دختران خود را زنده به گور می‌کردند و امروز برخی از کشور‌هایی که خود را متمدن می‌دانند از آن‌ها نیز شرایط بدتری دارند.

او اضافه کرد: سمع، بصر و فواد سه رکن از ارکان شخصیت انسان است و اگر این‌ها را از انسان بگیریم، صرفاً شکل و ظاهر انسان باقی می‌ماند. اگر چشم و گوش و دل فعال شوند، زبان گویا، حق گو و اهل ذکر می‌شود و منافع دنیایی به مقاصد الهی ارتقا می‌یابد و اهل ظلم نمی‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسانی که اهل ثروت اندوزی‌های نامشروع هستند، چشمشان سیر شدنی نیست و اگر همه دنیا را به آن‌ها بدهند باز هم طمع بیشتر دارند. هدف رسالت‌ها و اهداف سیدالشهدا (ع) فقط مردم دوران خود نبود بلکه برنامه‌ریزی حضرت ادامه سیر برنامه‌های انبیاء بود و امروز نیز بهترین راه و مسیر برای هدایت بشر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.