امام جمعه قزوین گفت: بهترین انتقام از دشمنان و قاتلان شهید سردار سلیمانی این است که نابودی غده سرطانی رژیم منحوس اسراییل را از خدای متعال بخواهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده سروش آسمانی گفت: بهترین انتقام از دشمنان وقاتلان شهید سردار سلیمانی این است که ما نابودی غده سرطانی رژیم منحوس اسراییل را از خدای متعال بخواهیم، سردار برای تزلزل این رژیم تلاش‌های بسیاری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: با لطف الهی و به طور یقین طولی نخواهد کشید که شاهد نابودی آمریکا باشیم، رژیمی که شب و روز برای نابودی انقلاب و اسلام در حال تلاش است.

او اضافه کرد: تقوا هم در گذشته و هم امروز بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌توانیم با تکیه بر آن در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب قدم برداریم، تقوا به ما دانایی و توانایی می‌بخشد، عقل دانا و اراده توانا، انسان شایسته خدمت را در جامعه پرورش می‌دهد.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن کریم خورشید تابان مسیر زندگی است، گفت: خداوند با نزول این کتاب مسیر هدایت را به ما نشان می‌دهد؛ هرچقدر از قرآن کریم فاصله بگیریم در تاریکی و ظلمات قرار داریم قرآن ما را از تاریکی به نور هدایت می‌کند.

او بیان کرد: امام در شب عاشورا می‌فرمایند خداوندا من سپاسگزارم که به من قرآن آموختی، در صورتی که سیدالشهدا خودشان قرآن ناطق است، ایستادگی یاران عاشورا به این دلیل است که دست پرورده مکتب قرآن بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: هرچقدر شهر قرآنی باشد زندگی ما با آرامش و آسایش همراه خواهد بود و هرچقدر ما قرآنی باشیم برکات ما به دیگران افزایش می‌یابد.

او افزود: بزرگترین درد‌ها با قرآن شفا می‌یابد زمانی که ما به خدا اعتماد نداریم نفاق در دل ما جای گرفته و دچار سرگردانی می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: همه ما فقیر هستیم و خدای متعال ما را با قرآن بی نیاز و غنی می‌کند، اگر ما پای قرآن نرویم محتاج خواهیم شد قرآن به ما پیروزی و عزت و سربلندی می‌دهد. امام حسین (ع) با ۷۲ تن در کنار قرآن به عزت می‌رسد و یزید با همه لشکریان و قدرتی که داشت بدون قرآن به ذلت می‌رسد.

امام جمعه قزوین افزود: اگر ما متدین باشیم خیر و برکت و حلاوت دین را به دیگران می‌رسانیم، اما اگر سطحی نگر و دنباله روی اسلام آمریکایی باشیم کار ما دین است، اما رسم دین را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: تاریخ پر است از کسانی که صورت خود را با دین گریم کردند، اما در زندگی آن‌ها رسمی از دین نبوده است؛ در حالی که دین و اخلاقی که ائمه ارائه دادند عاملی شد که بسیاری از دشمنان به اسلام گرویدند.

خطیب نماز جمعه درباره اهمیت برپایی نمازجمعه عنوان کرد: نمازجمعه در آیات قرآن و روایات بسیار با تاکید و بااهمیت مطرح شده است؛ زمانی که قرآن ما را به نمازجمعه دعوت می‌کند با ادبیات خاصی این موضوع را مطرح می‌کند و می‌فرمایدبرای ذکر خدا بشتابید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: قرآن به نمازگزاران می‌گوید اگر در مشغولیت دنیایی هستید آن کار را کنار بگذارید و همه کار‌های خود را با نمازجمعه هماهنگ کنید و بدانید که این برای شما بهتر است.

امام جمعه قزوین گفت:خداوند دلسوزی و رافت و محبت و برکت و آرامش را به ما در نمازجمعه عنایت می‌کند و باید این ویژگی‌های خوب را در جامعه نشر دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار