با همراهی مردم و تلاش کادر درمانی، شهرستان بیرجند پس از ۵ ماه از وضع قرمز کرونا خارج شد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: خوشبختانه با جدی گرفتن خطر کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شهرستان بیرجند از وضع وخیم کرونا خارج شد و در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفت.

او افزود: این اتفاق نتیجه همراهی و همدلی مردم در استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش سفر‌های غیر ضرور است؛ موضوعی که نشان می‌دهد مردم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را جدی‌تر گرفته اند.

مهدی زاده ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری سالم عزاداری ایام محرم گفت: خوشبختانه در این ایام تمام دستگاه‌ها پای کار آمدند و برنامه ریزی خوبی صورت گرفت تا کمترین خطری، سلامت عزاداران را تهدید نکند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: این وضعیت موقتی و ناپایدار است و اگر این روند، عادی انگاشته و حساسیت‌ها کمتر شود، ممکن است دوباره به وضع قبل برگردیم.

او درباره آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌های استان گفت: هم اکنون در استان، تنها شهرستان سربیشه در وضعیت قرمز کرونا (خیلی پر خطر) قرار دارد.

مهدی زاده ادامه داد: شهرستان‌های طبس، فردوس و نهبندان هم در وضعیت پرخطر یا نارنجی هستند و تا قرمز شدن، یک قدم فاصله دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: شهرستان‌های درمیان، قاین و خوسف در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند و مردم زیرکوه، سرایان و بشرویه هم با رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، شهرستانهایشان را در وضعیت سفید یا کم خطر قرار داده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار