فرمانداربیجار گفت: در حال حاضر ۲۰ خبرنگار و عکاس استانی و شهرستانی انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار گفت: ۲۰ نفر خبرنگار و عکاس استانی و شهرستانی انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را پوشش می‌دهند و تیم‌های نظارتی از وزارت کشور و استان به این شهرستان اعزام شده تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

فرماندار بیجار افزود: صندوق‌های رای‌گیری در پایان زمان اعلامی در همان محل، بازگشایی و شمارش رسمی آرا با حضور نیرو‌های انتظامی، بازرسان هیات اجرایی و ناظران شورای نگهبان آغاز و سپس بصورت الکترونیکی ثبت می‌شود که در وزارت کشور به صورت آنلاین و همزمان قابل مشاهده است.

ورمقانی به ثبت‌نام بیش از ۵۰ نفر برای تصدی نمایندگی مجلس در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار اشاره کرد و گفت: اگر ۱۰۰ درصد این افراد برای رقابت در انتخابات تایید صلاحیت می‌شدند در مجموع رای‌گیری، هیچ یک از کاندیدا‌ها نمی‌توانستند حد نصاب آرا را بدست آورند.

او خاطرنشان کرد: ۲۹ ایده و طرز تفکر برای کسب کرسی مجلس بیجار در دور اول به میدان آمدند و هر یک برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان، برنامه‌های متفاوتی داشتند که در نهایت ۲ نفر به دور دوم راه یافتند.

گفتنی است؛ بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.