رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت : قران خواندن در فرهنگ عمومی ما ضعیف است و باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه در فرهنگ عمومی ما قران خواندن ضعیف است، گفت : باید قرآن خواندن به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا با قرآن مانوس شویم.

او با اشاره به ضرورت انس گرفتن با قرآن کریم، گفت : باید به سمتی برویم که ارتباط ما با قرآن مناسبتی نباشد، بلکه روزانه باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه قرآن صدای مرگ نیست، افزود: امروز فرهنگ موجود در جامعه بگونه‌ای است که اگر صدای قرآن از خانه‌ای بیاید، اولین چیزی که به ذهن‌ها می‌رسد این است که حتما فردی در آن خانه فوت کرده که نباید اینگونه باشد، چون قرآن برای زندگی کردن است، نه مردن.

او ادامه داد: باید کاری کنیم که مردم با شنیدن صدای قرآن شاد و مشعوف شوند، نه اینکه یاد مرگ بیافتند، چون قرآن بیش از اینکه برای مُردن باشد، درس زندگی را در خود دارد.

قره‌شیخلو در ادامه از مسلط نبودن جامعه به معانی قرآن به عنوان یکی از نقیصه‌های موجود در حوزه کار‌های قرآنی در کشور یاد کرد و افزود: باید کاری کنیم تا جامعه با مفاهیم قرآن آشنا شوند.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای هم به مطرح بودن انتقاداتی در مورد چرایی برگزاری مسابقات قرآن در سطح جامعه داشت و گفت: در پاسخ به منتقدان برگزاری مسابقات قرآن باید گفت هدف از برگزاری مسابقات قرآن از سوی سازمان اوقاف صرفا نه فقط برگزاری یک مسابقه، بلکه ابزاری برای جذب مردم به قرآن است.

او با بیان اینکه در سال‌های پس از انقلاب موفقیت‌هایی در دنیا از حیث کسب رتبه‌های بین المللی قرآنی داشته‌ایم، گفت: تا قبل از انقلاب فقط دو رتبه بین المللی در حوزه قرآن داشتیم، در حالیکه امروز بیش از ۴۰۰ رتبه بین المللی در مسابقات مختلف قرائت و حفظ در دنیا داریم و این عدد کمی نیست.

قره‌شیخلو با اشاره به لغو برگزاری مرحله بین المللی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در فروردین ماه امسال به دلیل شیوع کرونا، ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم تا این مسابقات را در دهه فجر و به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار کنیم.

او سپس با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در آبان ماه و به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تهران برگزار می‌شود.

قره‌شیخلو با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تلاوت، افزود: این قول را می‌دهیم که با همکاری دیگر اداراتی که ماموریت‌های قرآنی دارند، زمینه رشد و درخشش بیشتر قاریان این استان را در کشور فراهم کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.