مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری گفت: خودروی تولیدی در کشور طی سالجاری با رشد ۱۵ درصدی همراه است، اما با توجه به تقاضای غیرمعمول خودرو در کشور این افزایش تولید تأثیری بر کاهش قیمت‌ها نداشته است.

او افزود: این افزایش تولید در ماه‌های اخیر اگرچه اقدام مؤثری برای مدیریت بازار خودرو به شمار می‌رود، اما به سبب شکاف تولید خودرو در سال‌های گذشته و تقاضای خارج از عرف همچنان شاهد افزایش قیمت این محصول در کشور هستیم با این وجود تمام تلاش ما بر این است تا شکاف قیمتی بین قیمت کارخانه و بازار کاهش یابد.

صالحی‌نیا اضافه کرد: از مجموع ۴۴ کالای تولیدی مهم کشور تولید ۳۶ قلم کالای دیگر از جمله فولاد، کانی‌های غیرفلزی، کاشی، سرامیک، سیمان، لوازم خانگی و پتروشیمی افزایش یافت.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برخی مشکلات واحد‌های تولیدی ادامه داد: تأمین مواد اولیه و مشکلات ارزی از مهمترین این مشکلات است که تلاش شده با راهکار‌هایی این مشکلات را مدیریت کرد.


بیشتر بخوانید


او تهاتر ارزی را با اولویت تأمین کالا‌های اساسی و تأمین مواد اولیه صنایع پایه بیان کرد و گفت: انواع ورق‌های فلزی، مواد اولیه پتروشیمی، مس و آلومینیوم از جمله این کالا‌ها است.

صالحی‌نیا اظهار داشت: مشکلات ارزی و تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ کشور تا پایان سال برطرف می‌شود.

او، از افزایش دو برابری کمک‌های بلاعوض برای اجرای مشوق‌های جذب سرمایه‌گذار برای چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذاران به این استان و سایر مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور بهره‌گیری شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار